Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Vissa spel fungerar inte.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Vissa spel fungerar inte.

    Vad kan det bero på om spel går att köra igång och spela vissa lägen, men när det sedan ska ladda eller spara så hänger det sig och man kan inte komma vidare. Exempel är att Top Spin inte går att köra i karriärläget (hakar upp sig när alla uppgifter är ifyllda och det hela ska laddas) och Rallisport Challenge som inte heller fungerar mer än ett lopp i karriärläget.

    Nån som har nåt tips?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Mitt tips är att ta hem en version som funkar. Kanske lite drygare, men då vet du att det inte e fel på spelen iaf.

    Top_Spin_PAL_Multi3_DVD_XBOX-DNL
    RalliSport2_PAL_MULTi5_DVD5_XBOX-WoD

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Tack för svaret, men jag har testat att ladda ner top spin versionen och det är fortfarande samma sak. Det är fler spel som blir samma sak med också, Jade Empire, Kotor II och Fable är det också problem med. Spelen fungerar bra i övrigt men vid vissa tillfällen då den läser/skriver till hårddisken blir det problem. Kan det vara BIOS eller nåt sånt? Jag är noob på såna här saker så jag vet inte alls...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Har samma problem som Roobban, flertalet "fungerande" spel hänger sig genom att frysa & göra ett högt & olidligt ljud.. Samma symtom på alla spel.. Hänger det sig en gång så kommer det alltid att hänga sig under spelets gång.
    Jag har även testat att ta ner 2, till&med 3 olika verisioner av samma spel..

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av roobban
    Vad kan det bero på om spel går att köra igång och spela vissa lägen, men när det sedan ska ladda eller spara så hänger det sig och man kan inte komma vidare. Exempel är att Top Spin inte går att köra i karriärläget (hakar upp sig när alla uppgifter är ifyllda och det hela ska laddas) och Rallisport Challenge som inte heller fungerar mer än ett lopp i karriärläget.

    Nån som har nåt tips?

    Ja, läs guiderna...


    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=10602
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Har läst guiderna..
    Där står bland annat "2: Stäng av In Game Reset / IGR. I Evolution-X system utils->settings menyn hittar du detta på TRE ställen, ändra alla till NO eller OFF. Glöm inte "Save & Exit" längst ner."
    Men inget om var de TVÅ andra In Game Reset/IGR kan finnas..
    Efter att ha gått igenom ett par program som var inlagda så hittade jag något som hette "x2 IGR" i Avalaunch, men inte den sista.

    Och jag har märkt att olika spel reagerar olika på olika inställningar. Även att olika forum ger lika många olika svar på samma fråga.
    Men jag är säkert att denna är den bästa, hrm..
    Last edited by maako; 2005-05-31 at 18:59.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag har kollat runt lite och såg att man enkelt kan ändra igr genom att ladda över evox.ini från c: till PCn och sen ändra IGR på tre ställen i den. Det hjälpte dock inte mig utan jag har väl mer eller mindre kommit fram till att jag måste flasha om bioset.

    Då kommer jag till nästa fråga; Jag har sett att jag kan genom menyerna i evox välja att aktivera flashmode. Och sen står det att jag kan välja att flasha om bios med de olika bios som finns i c:\bios. Alltså kan jag kanske kopiera över ett nyare bios (Evo-X M7) till bios diren och sen bara välja att flasha. Har inte vågat testa men räcker det att göra på det viset eller är jag ute och cyklar?

    Jag har nu en bin fil som heter evox_256kb.bin i c:\bios

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Till slut tog jag mod till mig och försökte flasha genom evox menyn, men när jag testade stod det att det var unknown flash type eller nåt liknande. Har testat både med m8plus_16.bin och det som redan var flashat på bioset, alltså evox_256kb.bin. nån som har nåt förslag?

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    någon? Kan det vara nåt skrivskydd som inte är urkopplat? Har försökt att hålla in startknappen länge men ingen skillnad.
    Alladin advance v1.0-1.6
    80Gb Seagate
    Xbox v1.6

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av maako
    Har samma problem som Roobban, flertalet "fungerande" spel hänger sig genom att frysa & göra ett högt & olidligt ljud.. Samma symtom på alla spel.. Hänger det sig en gång så kommer det alltid att hänga sig under spelets gång.
    Jag har även testat att ta ner 2, till&med 3 olika verisioner av samma spel..

    Har exakt detta problem också. Bla. DOA 3 och Harry Potter POA

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Shit happens.. Kopior hänger sig, mitt Burnout: Revenge hänger sig med jämna mellanrum.. Fast det är ju i alla fall gratis, hehe..

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    tony hawks american wasteland går ju inte att få över till boxen ens.

    är det nåt nytt kopieringsskydd?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä, har inte alla nya spel försetts med filnamn som är för långa/konstiga för xboxens filsystem på hårddisken?

    De som är bra på sånt ändrar namnen på filerna och ändrar i xbe-filen så att de nya kortare namnen fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Arrow

    Det ska finnas 2 sätt att undgå FATX problemet(Har testat första med THAW och det vet jag fungerar)

    Metod 1: Extrahera isot på datorn, starta upp XBMC på xboxen och gå in på Settings->Network(Se eventuellt till att nätverksinställningarna är korrekta om du inte har gjort det)->Servers. Här ska "Auto Fatx Limiter" vara på som default, sätt på den om den inte är på.
    Sedan är det bara att logga in på Xboxens FTP, skapa en mapp under X:/Games/ (F:/Games/American Wasteland i mitt fall) och så är det bara att överföra. XBMC Auto Fatx Limiter hanterar namnbytet på ett smidigt sett.

    Obs: Det här var gjort med en ganska ny build av XBMC så om ditt inte är likadant så är det nog dags att uppgradera.

    Metod 2: Den här metoden har jag inte testat men jag har hört att det ska fungera.

    Du måste ha isot bränt eller som original och genom att använda DVD2XBOX så ska det det funka att köra från Hårddisken.

    Posta gärna med resultat om du testar metod 2...

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    hello
    det är någon av er som kör med HD kabeln i så fall är det den som ställer till det för er.
    vissa spel fungerar inte i ntsc mod om de är pal spel prova att ställa om .........
    detta fungerade för mig....

    Lycktill

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har fortfarande problem med vissa spel. Jag spelar bara från hårddisken (som jag provat både med 8gigs orginaldisken och en 120gigs disk om det nu gör någon skillnad),
    xbox v1.6 chippad med ett Aladdin Advance LIVE 256K med m8plus_16 bios.
    evolution-x eller senaste xbmc som dash.

    spel som inte fungerar låser sig vid evolution-x:s "loading...." skärm, eller när jag försöker starta dom i xbmc. (har inte boxen hemma och kom på nu att jag nog inte kört xbmc med loggning på max för att se om det står något där).

    Jag har försökt med IGR avaktiverat överallt utan resultat. Jag har försökt med videomode-switch utan resultat.

    Det verkar inte spela någon roll om det är PAL eller NTSC-spel, de flesta bråkar iaf.

    fungerar:
    Mafia_USA_XBOX-CSiSO
    Mercenaries_USA_XBOX
    Grand_Theft_Auto_San_Andreas_Pal_Multi5_Xbox-Xtasy
    Wallace.And.Gromit.The.Curse.Of.The.Were.Rabbit.XB OX-Allstars
    Crime.Life.Gang.Wars.XBOX-Allstars

    fungerar inte:
    Ghost.Recon.2.Summit.Strike.XBOX-Allstars
    True_Crime_New_York_City_USA_XBOX
    Marc_Eckos_Getting_Up_XBOX-ProjectX
    Black-PAL-XBOXDVD-DAGGER
    Fahrenheit.XBOX-Allstars
    50_Cent_Bulletproof_USA_DVD5-GeNiuS
    Darkwatch_USA_XBOXDVD-CLR
    Still_Life_Pal_XBox-RiOT
    (skäms nu när jag ser hur mycket jag har stulit hem..)

    Ska man kanske försöka spela med en hackad-firmware till dvdläsaren istället? Såg att det kommit sådana till xbox1 också..

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    prova

    Har du en chippad xbox som är nyare än 2 år ???????

    Kan bero på att de gamla DVD läsarna inte "känner av" kopieringsskydden men de "nya" gör det.
    Själv har jag ett gammalt Xbox som är chippat, så för mig räcker det med att jag byter region(NTSC el. PAL).

    Prova att ladda ett hackat firmware skriv om du lyckas.....

    //Pewi78

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Min kompis har problem med att köra nya fifa från original skiva. Det startar inte alls. På min xbox funkar det. Båda xboxarna har bytt ut originalbioset. Testade att uppgradera bios på hans till samma som jag har utan possitivt resultat.
    Kanske skall jag installera om dashboarden?
    Någon som har något tips?

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    just fifa hade jag problem med en gång.. för mig funkade det efter att jag ställt klockan och datum i msdash. testa, kan ju funka kanske.

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Har haft 3 xboxar och aldrig haft problem med något spel eller app ... De få små problem jag har haft har löst sig med att stänga av IGR ... Har även hjälpt en del av mina kompisar ... Alltid kört med Evo-X+3935 och för nuvarande kör jag med nån av dom tidigaste bios som fanns till XB v1.6 ... Och nåt som kan lösa en del problem som jag och en polare mixtrade med på hanses XB var att köra med statiska IP istället för DHCP
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  21. #21
    dragonslayer Guest
    massor av info....
    men massor av spel med autospar funktion fungerar inte om inte tiden på xboxen är rätt inställd eller har fått flaggan att den skall ställas...

    bifogar en länk till min egen FAQ om varför ett xbox spel inte startar...

    Kod:
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=varf%C3%B6r+ett+spel+inte+vill+starta&btnG=S%C3%B6k&meta=cr%3DcountrySE
    Last edited by dragonslayer; 2008-10-20 at 21:14.

  22. #22
    Nån som vet när nya ixtreme 1.6 släpps??

Liknande diskussioner

  1. Vissa spel låser lasern?
    By Lucifeer in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 01:31
  2. mina ps1 spel funkar inte! Hansi snälla hjälp
    By MiniCon in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-22, 17:42
  3. Vissa spel funkar inte?
    By Wanderine in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-22, 14:07
  4. X-BIT med spel som inte fungerar.
    By Currybullen in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 02:31
  5. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •