Jag skall nu berätta en liten historia vad jag lyckats gör OCH hur jag till slut lyckades fixa till det hela.
Jag har tidigare chippat mitt Xbox v1.6 med ett duoX_2 från psxcare. Det tog mig ungefär 48 timamr för att jag sökte mycke information om hur det gick till o.s.v.
JAg skulle denna gång chippa min gode väns xbox eftersom jag gav bort ett duoX_2 chip i julklapp.
Lödningen gick fel fritt. Lätt som en plätt så hade jag Flash programmet redo att flash mitt chip. Men efter jag gjort det så får jag fel meddelandet. Röd/Grön blinkningar i uppstarten.
Ahhh, tänkte jag, jag flashar den andra banken i stället med en anna bios. Men till min förtvivlan så sabbade jag den med, utan att fatta vad jag gjort för fel.
Eftersökningar visade att ajg glömt göra om M8_16.bin på 256k till en 512. Så nu visste jag vart felet kom ifrån.
Men hur i hele H-vete skulle jag nu få igång chippet igen. Man kan ju inte ens boota upp på cd-skiva och flasha i det läget.
Så jag satsade allt på ett kort. Jag plockade ur mitt DuoX_2 chip som fungerade, satt fast det och startade upp hans xbox i bank1 läget, vad nu den flashen heter?. Medans xboxet stog och väntade på flash rom skivan så plockade jag ut mitt chip och åter igen satt hans chip i. Jag sätter igång flashningen och allt fungerar. Jag har på så sätt gjort en HOTSWAP flash.
Har ni funderingar hur det gjordes så skriv till mig på rickard.osterlind@zednet.nu
Kom ihåg bara D0 och bk måste sitta på i uppstart, inte när du åter installerar det gamla. Men glöm inte att löda fast det när flashen e klar.
Peace
Bookmarks