Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: DuoX_2 dubbel flash error!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    DuoX_2 dubbel flash error!

    Jag skall nu berätta en liten historia vad jag lyckats gör OCH hur jag till slut lyckades fixa till det hela.

    Jag har tidigare chippat mitt Xbox v1.6 med ett duoX_2 från psxcare. Det tog mig ungefär 48 timamr för att jag sökte mycke information om hur det gick till o.s.v.

    JAg skulle denna gång chippa min gode väns xbox eftersom jag gav bort ett duoX_2 chip i julklapp.

    Lödningen gick fel fritt. Lätt som en plätt så hade jag Flash programmet redo att flash mitt chip. Men efter jag gjort det så får jag fel meddelandet. Röd/Grön blinkningar i uppstarten.

    Ahhh, tänkte jag, jag flashar den andra banken i stället med en anna bios. Men till min förtvivlan så sabbade jag den med, utan att fatta vad jag gjort för fel.

    Eftersökningar visade att ajg glömt göra om M8_16.bin på 256k till en 512. Så nu visste jag vart felet kom ifrån.

    Men hur i hele H-vete skulle jag nu få igång chippet igen. Man kan ju inte ens boota upp på cd-skiva och flasha i det läget.

    Så jag satsade allt på ett kort. Jag plockade ur mitt DuoX_2 chip som fungerade, satt fast det och startade upp hans xbox i bank1 läget, vad nu den flashen heter?. Medans xboxet stog och väntade på flash rom skivan så plockade jag ut mitt chip och åter igen satt hans chip i. Jag sätter igång flashningen och allt fungerar. Jag har på så sätt gjort en HOTSWAP flash.

    Har ni funderingar hur det gjordes så skriv till mig på rickard.osterlind@zednet.nu

    Kom ihåg bara D0 och bk måste sitta på i uppstart, inte när du åter installerar det gamla. Men glöm inte att löda fast det när flashen e klar.

    Peace

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det är alltid trevligt med några anekdoter... =)
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp. Du såg kanske att det sitter en gammal klistrad tråd om hur man gör också :-)

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20106
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    åh fan...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. problem med emu har X-ECUTER 2.3 BIOS Chip (Akira2)
    By drunkmind in forum Emulatorer
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 12:39
  3. Udda problem med smb/filmer
    By Yggdrasill in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-19, 11:13
  4. X-ecuter 2 4979
    By Hansi in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 13:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •