Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: behöver ny codec?

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0

behöver ny codec?

Hej
    jag har ett smartxx installerat.. På senare tid har jag inte kunnat spela upp vissa .avi filer i mediaplayer eller XBMC..
    jag får ibland ljud utan bild..
    var kan jag ladda ner ny codec, och hur installerar jag den? (jag har inte kopplat datorn till xbox än.. går det att installera från dvdskiva?)

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Här kan du hämta en ny version av xbmc ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/

Packa upp den och bränn den på en skiva, cd eller dvd, men med dvd skivor funkar det i regel alltid. Både Xbmc och Avalanch har en filhanterare som du kan använda dig av. http://forum.psxcare.com/support/sho...r+fr%E5n+skiva
    Last edited by Krissttoffer; 2006-01-16 at 23:22.

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    nu har jag försökt detta.. laddade ner filen och packade upp den.. brände den på en dvdskiva och försökte föra över.. jag har provat att föra över i avalaunch, xbmc och dvd2xbox, det funkar inte.. jag har bränt 3 skivor, en cd-r en dvd-rw och en dvd-r, det funkar inte att föra över filerna till boxen..
    filerna ligger på ca 90mb tillsammans.. Det gick bäst när jag försökte föra över från dvd-r via dvd2xbox, då stog den och tuggade ett tag, men fastnade hela tiden på samma ställe.. en fil som inte kunde föras över.
    hur ska man kunna föra över filer till boxen?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Xboxen är känslig mot långa filnamn, det är inte något sådant som spökar för dig?

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    filen jag packade upp innehöll en mapp.. det är denna jag försöker föra över.. jag kan väl inte gå in och döpa om filerna i programmet...?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Nej, det är sant, vet inte vad jag tänkte på. Jag rekomenderar dig att koppla in din box till datorn, det sparar mycket tid och skivor!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Använd TotalCommander hur enkelt som helst klicka på mitt namn & klicka dig sedan vidare du hittar svaren där
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. Behöver hjälp "info"
    By starsnuffer in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 12:13
  2. Vad behöver jag för mjukvara
    By Henrik8889 in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 16:18
  3. När jag fått xboxen, Vad behöver jag göra?
    By HST in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 19:22
  4. Snälla, jag behöver hjälp med hdloader!
    By Samiuss in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 17:02
  5. Behöver info ang vad jag behöver samt flashning
    By arne tegel in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 03:05

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner