Jag har en xbox med ett Xecuter2 chip i och den funkar verkligen perfekt. Aldrig haft problem med den, och det är jag väldigt glad för!
Nu är det så att jag har en kompis som har problem med sin och bad mig därför kolla på den. Han har en "Xenium", med ett Xecuter2 chip. När man startar xboxen kommer man in i en Xenium meny, men därifrån kan man senare gå in i den "vanliga" X2 menyn. Det är bara när man är inne här man kan få kontakt med xboxen genom nätverket. Problemet är att det inte funkar att överföra saker från pc till xbox (men det funkar perfekt att tanka från xbox till pc). Ibland kan man överföra en väldigt liten fil, men när man kommer till större (och då menar jag 2mb+) så kan den tanka kanske 50% och sedan avbryts det. När detta inträffar så kan man inte längre göra nåt i nätverket utan man måste starta om xboxen igen. Kan tilläga att en gång när jag försökte överföra en fil så togs allt innehåll bort på partione. Skumt! Men nu ett par dagar senare när jag connectade igen så visade sig den vara kvar.
Någon som känner igen problemet?
Tack så mkt.
Bookmarks