Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Problem med att överföra från pc till xbox

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21

    Problem med att överföra från pc till xbox

    Jag har en xbox med ett Xecuter2 chip i och den funkar verkligen perfekt. Aldrig haft problem med den, och det är jag väldigt glad för!

    Nu är det så att jag har en kompis som har problem med sin och bad mig därför kolla på den. Han har en "Xenium", med ett Xecuter2 chip. När man startar xboxen kommer man in i en Xenium meny, men därifrån kan man senare gå in i den "vanliga" X2 menyn. Det är bara när man är inne här man kan få kontakt med xboxen genom nätverket. Problemet är att det inte funkar att överföra saker från pc till xbox (men det funkar perfekt att tanka från xbox till pc). Ibland kan man överföra en väldigt liten fil, men när man kommer till större (och då menar jag 2mb+) så kan den tanka kanske 50% och sedan avbryts det. När detta inträffar så kan man inte längre göra nåt i nätverket utan man måste starta om xboxen igen. Kan tilläga att en gång när jag försökte överföra en fil så togs allt innehåll bort på partione. Skumt! Men nu ett par dagar senare när jag connectade igen så visade sig den vara kvar.

    Någon som känner igen problemet?

    Tack så mkt.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jävligt skummt... Testa köra en annan Dashboard att tanka från. Villken dash kör du nu?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Tittade runt lite och kunde inte hitta vart det stod vilken version han hade. Det är ju inte min xbox så jag kan inte med säkerhet säga vilken version det är. Vart står det?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Version???? Jag undrar efter NAMNET på Dashboarden... För han kör väl inte original dashboard?? Isåfall är det inte konsigt att det inte fungerar....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Ah. EvolutionX?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Evo-x är ju visserligen pionjärer, men inte direkt det färskaste inom scenen.... Skaffa Avalaunch istället, eller Xbox Media Center (XBMC).
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    XBMC? Det trodde jag bara var ett program för att spela upp filmer och musik?

    Vart kan man ladda ner dessa?

    Förresten, är det jobbigt att byta dash?

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ...och du behöver inte byta till XBMC (eller avalaunch) som dashboard, du kan köra dem som program...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Eftersom det inte går att tanka över är det ju svårt att lägga över några program. Men XBMC fanns, tyvärr så var det ju inte den nyaste versionen. Men den hade iaf FTP funktionen. Jag tänkte, nu kommer det att funka! Men när jag väl hade satt upp den, och skulle börja tanka över, hände exakt samma sak! Man kan tanka över ett par småfiler, under några megabytes, men det är allt. Testade tex. med en 700mg fil och då tankar den några procent (till runt 30-40mb) och sen ploppar det upp en flik där det står att processen inte kan slutföras. Då kan man ju välja "Vill du fortsätta? Ja eller Nej". Tryckar man på Ja, så slutar det med att allt innehåll på den disken försvinner (fast inte på riktigt, utan när man startar om boxen och connectar igen är allt kvar), tar man nej så kan man ibland fortsätta tanka över några småfiler.

    Kan det vara virus eller nåt? Skulle nog behöva Hansi's hjälp här

    Tack...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beskriv nätverket mellan xboxen och pc:n...

    stäng av alla firewall program osv på pc:n och koppla nätverket mellan pc och xbox så "enkelt" som möjligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    134
    Respekt
    20
    du har ingen brandvägg som spökar? tex zonealarm, norton mm sp2 brandvägg kan ochså ställa till det
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    ingen brandvägg på. jag har ip 192.168.100.1, xboxsen har 192.168.100.3 och xboxen har 192.168.100.1 som gateway. precis som jag har på min andra fungerande xbox.

    detta är så enkelt jag vet. kommer ju in på xboxen och kan tanka över väldigt små filer, och tanka från xboxen, men annars säger den stopp. är det nån mer info om nätverket du behöver? jag har testat på 3 olika datorer (hans, och två av mina) och samma fel varje gång.

    detta är väldigt viktigt och skulle uppskatta mer hjälp!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    ingen som har någon idé?

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    134
    Respekt
    20
    Nä verkar skumt ! det enda jag själv skulle provat är att göra en format och ominstallation av superdisc ifall någon fil har blevit skadad
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Är kabeln trasig? Vad har du för Kabel? har du router/switch?

    -Ska vara Twisted om du kör genom router data-router/switch/hub-xbox
    -Crossed(korsad) data-xbox


    Jag har haft strul med defekt kabel förut som slöade ner och strulade med min överföring
    Läs XBMC Manual och FAQ

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    kom det fram nån lösning på detta .. jag har samma problem ( exakt ), kör ett SmartXX LT OPX chip och EvolutionX, jag har kopplat xboxen via en netgear router till datorn och har inga problem med nätverket i övrigt ..

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    klicka på mitt namn gå till min sida om xbox, klicka på nätverk tror du hittar din lösning där.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Vad är det jag skall hitta ??

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    det som är riktigt irreterande är att jag kan ta ner filer ifrån xboxen utan några som helst problem ( och fort går det också ) men så fort jag försöker ladda upp något så skiter det sig, ibland går det att ladda upp små filer men oftast inget .. jag har testat olika ftp klienter men utan något bra resultat.

    Som en total nybörjare på xboxar så är jag lite frågande till det här med att låsa disken alternativt låsa upp disken .. kan det vara en påverkande faktor att disken är låst ?

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Problem är löst ( för mig i alla fall ), de tre olika ftp klienter jag testade med var helt enkelt för gamla, jag laddade ner FlashFXPs nyaste version och nu funkar det perfekt ..

Liknande diskussioner

  1. >>> Allt du behöver veta om att modda din xbox!
    By eriksson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 50
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 00:09
  2. ansluta xbox till pcn...
    By wixia2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 14:50
  3. Problem med Pyton script efter att ha satt XBMC som Dash
    By moquist in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-12, 16:16
  4. Problem med att xbox --> Pc anslutningen bryts...
    By x-ite in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-21, 11:52
  5. Hjälp med att översätta xbplayern till svenska
    By Antigonos24 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-01, 20:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •