Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Sanyo Z2 + XBOX med komponent. PROBLEM!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Sanyo Z2 + XBOX med komponent. PROBLEM!

    Hej på er!

    Har idag köpt en moddad ny XBOX med Smart XXX chip. Köpte även HD High Definition Pack Original pack med den optiska ljudutgången från PSXCARE. Har alltså en Sanyo Z2:a med 1.07 och kopplar komponent kablarna som dom skall sitta.

    Enligt forum och trådar jag läst och förstått så aktiverar man NTSC på xboxen. Det har jag gjort på 2 ställen och även aktiverat 480p, 720p och 1080i som man kan göra i xboxen.

    Nu till problemet! När bios och XBOX Media Center visas så är bilden INTE bra. Ser ut som man kör med S-video kabel. Jag försöker då med fjärrkontrollen att ändra till 480p men ingen bild, ändrar till alla olika upplösningar som går i Sanyon men endast AUTO fungerar och den ger som sagt S-video kvalité.

    Är det Z2:an som inte kan ta emot signalen på rätt sätt? Fel version av firmware? Jag har läst alla trådar om liknande problem men inte hittat nått som fungerat.

    Snälla, ge mig några tips

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte alla program/spel som stödjer progressive scan. Dashboarden kanske måste patchas. Xbox media center måste du uppdatera till senaste version, och sedan aktivera progressive scan i dess setup menyer. Du kan aldrig ställa in upplösning osv från projektorn, den kan inte påverka vad boxen skickar för bildformat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med xbox till pc
    By kruxter in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 10:08
  2. Kan jag köra xbox live med min xbox?
    By Nijo in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 22:08
  3. PS2 med komponent video
    By Decept in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 20:02
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •