Igår :
Köpte need for speed most wanted, satte mig och skulle spela och det fungerade i ungefär 5 minuter, sedan stod det "theres a problem with the disc you are using, it might be dirty or damaged". Detta fenomen brukar uppstå på flertalet av mina spel, men då brukar det bara vara att starta om xboxet. På nfsmw gav det sig inte, 5 minuter senare kom meddelandet upp igen... och igen...
Idag :
Beslöt mig för att köpa en CD-cleaner , kanske var det linsen som läser av skivan det var fel på, jag körde den och spelet fungerade (yippee) ... efter 2-3 timmar kom dock felmeddelandet upp igen, jag körde cleaning-discen igen och det fungerade i ytterligare 2-3 timmar ... sedan komm meddelandet upp och jag gjorde som jag hade gjort innan. Fast nu fungerade det inte, har kört skivan åtskilliga gånger och startat spelet, "theres a problem with the disc you are using, it might be dirty or damaged". 24/7
Kan man reparera xboxet för ett billigt pris, byta cd läsaren och lasern eller helt enkelt felsöka den? finns det något annat jag kan göra? vill kunna spela mitt spel och komma undan billigt , ge gärna förslag och vad det kunde kosta..
kan man föra över spelen på hårdisken på något sätt?
skulle gärna behöva hjälp här
tack på förhand!
Bookmarks