Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Problem med XBOX DVD/CD-läsare

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0

Exclamation Problem med XBOX DVD/CD-läsare

Igår :
    Köpte need for speed most wanted, satte mig och skulle spela och det fungerade i ungefär 5 minuter, sedan stod det "theres a problem with the disc you are using, it might be dirty or damaged". Detta fenomen brukar uppstå på flertalet av mina spel, men då brukar det bara vara att starta om xboxet. På nfsmw gav det sig inte, 5 minuter senare kom meddelandet upp igen... och igen...
    Idag :
    Beslöt mig för att köpa en CD-cleaner , kanske var det linsen som läser av skivan det var fel på, jag körde den och spelet fungerade (yippee) ... efter 2-3 timmar kom dock felmeddelandet upp igen, jag körde cleaning-discen igen och det fungerade i ytterligare 2-3 timmar ... sedan komm meddelandet upp och jag gjorde som jag hade gjort innan. Fast nu fungerade det inte, har kört skivan åtskilliga gånger och startat spelet, "theres a problem with the disc you are using, it might be dirty or damaged". 24/7

Kan man reparera xboxet för ett billigt pris, byta cd läsaren och lasern eller helt enkelt felsöka den? finns det något annat jag kan göra? vill kunna spela mitt spel och komma undan billigt , ge gärna förslag och vad det kunde kosta..

kan man föra över spelen på hårdisken på något sätt?

skulle gärna behöva hjälp här
    tack på förhand!
    Last edited by assar; 2006-01-01 at 21:30.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är boxen chippad/öppnad?

Är det mer än 2 år sedan du köpte den?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    den är varken chippad eller öppnad, det är en juklapp från 2003 ...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ring microsoft

http://www.xbox.com/sv-SE/support/contact

Telefon

Hjälp via telefon alla dagar i veckan..
    020 79 11 33

Hörselskadade ((TTY-enhet):
    020 79 11 34

Öppettider:
    Måndag?fredag: 09:00-22:00
    Lördag: 09:00-20:00
    Söndag: 09:00-17:00

Försök få den reparerad på garantin, kan ju gå om du står på dig lite, det är 2 års garanti.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    japp, tack så mycket, det ska jag göra ...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    lång telefonkö där, ska testa igen senare

kan man på något sätt föra över från skivan till hårddisken? kan även tänka mig att chippa xboxet ..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan ju chippa den, men jag hade nog satsat på att köpa en ny xbox istället för att lägga pengar på att chippa en risig

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    jo, fast vill ju lägga pengarna på andra saker =/ lyckades kontakta microsofts support iallafall... de ville inte ge med sig på garantin och sa att en reparation ligger på runt 800kr totalt om de ska byta ens cd-läsare och laser. De rekommenderade dock inte att jag skulle öppna den själv (såklart). Men på andra håll har jag hört att det kan ligga en her del damm i den, vilket det troligtvis gör. Ska öppna den senare idag, rengöra den och sedan försöka igen .. tack för all hjälp, (om inte detta skulle fungera slänger jag nog xboxet i papperskorgen och väntar på ps3)

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. problem med ftp-överföring från PC till xbox
    By halvhenrik in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 15:15
  3. Problem med xbox till pc
    By kruxter in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 10:08
  4. Problem med överföring mellan xbox oxh pc
    By davidk in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-09-24, 05:52
  5. Spela online med XBox Live & chippad XBox?
    By Nijo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 21:32

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner