Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 55 av 55

Diskussion: PS3>Xbox360

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jo, som tur är så visste jag att det inte var en riktig next generation som Ps3 kommer att vara så därför blev jag inte besviken. Men jag kan förstå dom som köpte när den kom ut. MS har ju snackat & snackat om att 360 kommer ta folk med storm och sen när den släpps visar det sig att det är en trimmar X-Box...

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja eller en väldigt dyr hajp
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #33
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Inget är gratis....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av ktd
    Jo, som tur är så visste jag att det inte var en riktig next generation som Ps3 kommer att vara så därför blev jag inte besviken. Men jag kan förstå dom som köpte när den kom ut. MS har ju snackat & snackat om att 360 kommer ta folk med storm och sen när den släpps visar det sig att det är en trimmar X-Box...
    Vad jag har läst så har ju inte heller PS3an HDCP stöd
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #35
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Heller? Att 360 inte har det är ju för att dom inte har nån digital bildutgång...

    Men på nån sida så läste ja gatt Ps3 skulle skicka HDCP så den som lever i höst får se...

  6. #36
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jo men frågan är vad skickas HDCP igenom HDMI, eller DVI sen finns det ju 2 st olika vers en med & en utan HDCP stöd, sen skall man ju ha en TV som åxå är HDCP kompatibel annars får man ingen bild som min gode vän åkare som köpte en svin dyr HDTV & en DVD spelare med med HDCP stöd, TVn hade inget så det blev svart i rutan....
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    HA HA HA!!! Min två plattisa har HDCP-stöd så jag är lugn vara sig Ps3 kommer ha eller inte...
    Ps3 kommer inte ha någon DVI. Den kommer ha 2 st HDMI (skillnaden mellan DVI & HDMI är att i HDMI-kablen skickas också ljud)...

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    jo sen finns det ju 2 olika HDMI kablar med & utan HDCP, bara för att det står HDTV på TVn säger det inget om att den har HDCP stöd, har den däremot märkningen PLC content ready kan den prata med andra märken åxå då har den med 100% HDCP stöd, som sagt det finns ännu ingen standard på detta område
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #39
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Last edited by mysiskatten; 2006-02-11 at 20:14.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  10. #40
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Inte lätt och vara en Playstation pojke idag..

  11. #41
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vad handlar det egentligen om eller? ett spel, vad ska man få ut av det? Ja precis, upplevelser. Inte får man väl några upplevelser av att sitta och vänta på någon konsoll med åh så grym prestanda när de finns en som är ute och gör ett enastående jobb. och de som sägs att de inte finns några bra spel till 360, visst, det kanske det inte gör just nu. men undertiden som sony utvecklar sin maskin så spottar det ut en himla massa spel. när ps3 kommer så kommer den glada 360 ägaren kunna ha ett stort bibliotek av spel, medans man får vänta på de bra titlarna till ps3 att komma. Det jag menar är att en konsol handlar inte om prestanda eller om märke, de handlar om upplevelse och man får fan inte någon upplevelse av att vänta, utan de är nu!

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du kan få den upplevelsen redan nu om du vill.
    Du har ju redan fått den (kanske utan att du vet om det).
    En paradox eller hur, tänk på det du..............
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #43
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Du kan få den upplevelsen redan nu om du vill.
    Du har ju redan fått den (kanske utan att du vet om det).
    En paradox eller hur, tänk på det du..............
    Jag vet tyvärr inte vilka droger du pratar om just nu men eller om det är så att du är med och utvecklar ps3an så. Prata i klarspråk! Om det är en psykologisk/filosofik paradox du pratar om, det enda man kan relatera till på den punkten är hypnos/drömmar/droger. Jag kan ha drömt om det. Men skillnaden där är att kännslan är bara simulerad av min/er hjärna.

    Så om du vill säga nått så prata i klarspråk, annars så låter de som om du inte vet vad du pratar om.

    Otherwise, prove me wrong.


    Edit: Jag kritiserar dock inte din kunskap. Jag kan ha fel. Berätta för mig!

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Man kan inte prata om upplevelser utan att redan känna/upplevt dom.
    Vet man vad hur svart är kan man inte säga att man inte vet hur vitt är, eller hur. Det är det som är paradoxen, man kan inte säga det ena utan ätt känna till det andra.Vem pratar om kränkt kanske du blev det. Nog om detta tror inte vi kommer vidare här ang detta ämne.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #45
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Man kan inte prata om upplevelser utan att redan känna/upplevt dom.
    Vet man vad hur svart är kan man inte säga att man inte vet hur vitt är, eller hur. Det är det som är paradoxen, man kan inte säga det ena utan ätt känna till det andra.Vem pratar om kränkt kanske du blev det. Nog om detta tror inte vi kommer vidare här ang detta ämne.
    Ah jo jag förstår mycket väl vad du menar. Jag sitter hemma och har 39 graders feber så jag är väl kanske inte i minna fulla sinnes bruk. Men jag förstår, Men själv upplevelesen kan vi ju inte få utan att uppleva det. vi kan känna kännslan... vi kan gissa hur det kan kännas... fast jag antar att de kommer att va som när man köpte sin förra konsol så jag pratar nog bara dynga just nu känns de som men... Jag förespråkar bara att man kan inte gämföra ps3 och xbox för vi har inte riktigt haft upplevelsen än. de är en bedömnings fråga vi inte kan bedömma än. jag tror nog iofs att ps3 kommer att regera stenhårt när de kommit några intressanta titlar. Men fram tills dess så sitter jag nog med mitt 360 och ps2.

    ps. kränkt blev jag nog kanske mer för att jag inte fattade vad du menade, inte pga dig asså. =)

    Cheers mate!

  16. #46
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    20
    en trimmad xbox, det var det dumaste jag hört...xbox360 har klart bevisat vad den går för...kolla på tex. G.R.A.W det är ett av dom snyggaste spel jag sett, detaljerade bannor, högupplösta texturer osv....och bättre kommer spelan att bli!!!
    Xbox 360 Resident Evil Red!
    Xbox Live! Gamertag: Lunatico

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av lonuz
    Ah jo jag förstår mycket väl vad du menar. Jag sitter hemma och har 39 graders feber så jag är väl kanske inte i minna fulla sinnes bruk. Men jag förstår, Men själv upplevelesen kan vi ju inte få utan att uppleva det. vi kan känna kännslan... vi kan gissa hur det kan kännas... fast jag antar att de kommer att va som när man köpte sin förra konsol så jag pratar nog bara dynga just nu känns de som men... Jag förespråkar bara att man kan inte gämföra ps3 och xbox för vi har inte riktigt haft upplevelsen än. de är en bedömnings fråga vi inte kan bedömma än. jag tror nog iofs att ps3 kommer att regera stenhårt när de kommit några intressanta titlar. Men fram tills dess så sitter jag nog med mitt 360 och ps2.

    ps. kränkt blev jag nog kanske mer för att jag inte fattade vad du menade, inte pga dig asså. =)

    Cheers mate!
    Här kommer en paradox hur vet man det?


    Vad måste vara sant för att det andra också skall vara sant?
    Att upplevelsen måste vara kroppsligt & känslan för att den skall kännas som upplevd, var sker det jo i din framtid i din vänstra ögonvrån.
    Paradoxen är att du redan svarat på din fråga annars hade du inte kunnat fråga den.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  18. #48
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Nu tycker jag det är dax att flytta diskussionen hit

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Har inget med det att göra alls
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  20. #50
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Skulle bara vara lite rolig...

  21. #51
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Fanns en del roliga saker om fildelning där. är inga korkade killar som skriver där ser de ut som :P

    Page63: Till att återgå till de du sa. Nä vi kan inte veta vad som händer i framtiden, men vi kan ju självklart ha förväntning, men själva förväntningen har ju inget med upplevelsen att göra. Jag skulle nog inte säga att det är något paradoxalt med det du säger. Jag pratar bara en en spel upplevelse ingen utomkroppslig-skuggad upplevelse. Och grunden till en fråga är inte alltid ett svar utan det är ett sökande av ett svar... och det var ingen frågeställninge jag radade upp heller... det var en åsikt från min sida.

    Men jag tycker som sagt att vi fortsätter detta på filosofi sidan istället... detta börjar bli off-topic så de skriker om det.

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man får filosofera här också, jag har väl gett den här tråden fritt spelrum för länge sedan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #53
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av XeoN_
    Tycker ändå att Xbox 360 har mycket finare design och kontrollerna är ju skitfina jämnfört med PS3 kontrollerna som ser ut som bomeranger


    HAHAHA det är ju inte designen du spelar med *ASG* det är ju innehållet ... för fasen vad är du för kille egentligen ?

  24. #54
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Djem
    HAHAHA det är ju inte designen du spelar med *ASG* det är ju innehållet ... för fasen vad är du för kille egentligen ?
    Frågan är ju snarare vad du är för någon typ egentligen....

  25. #55
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Djem
    HAHAHA det är ju inte designen du spelar med *ASG* det är ju innehållet ... för fasen vad är du för kille egentligen ?

    Jag spelar med kontrollerna som många andra..Viktigt hur de är designade/utformade för en bra känsla.

    Designen har stor betydelse.
    Läs XBMC Manual och FAQ

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •