Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 38

Diskussion: Börjar bli löjligt!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Börjar bli löjligt!

    Idag har Sony iaf gått ut och sagt att Ps3 kommer bli försenad till November (vi får väl se i november). Anledningen uppges vara att dom ska stärka kopieringsskyddet på Blu-Ray läsaren...

    Sen rycktas det om att Sony tittar på möjligheten att kunna ladda ner vissa PSX & Ps2 spel till Ps3.

    Sen alla screens på spel som kommer dagarna i ända... Jag kan också rita i Photoshop och säga att det är ett spel som ska komma.

    SLÄPP SKITEN NÅN GÅNG ISTÄLLET!!!

    Nästa uttalande blir väl att Sony tittar på möjligheten att teleportera folk med Ps3 och eye toy år 2013 då Ps3 fortfarande inte är släppt!

    Nä, Ps3 börja likna projektet Phantom o mni kommer ihåg det. Pratades om det i ett par år sen las det ner...

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Ändå rätt bra om de håller detta datum för sverige ...Trodde inte på ett släpp i sverige år 2006.


    Hoppas de inte ljuger igen som vanligt.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Jo, en världsrelease i November! Inte illa.
    Ska bli intressant att se priset på monstret.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    55
    Respekt
    23
    "Inte mindre än 50.000 yen(3.500 SEK)" är väl det enda officiella hitills.. personligen tror jag det hamnar på 4,5-5k här i sverige..

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Enligt SONY JAPAN så blir det inte i år iaf, pga att komponenterna är dyra ännu bara DVD kostar 4000:- priset skulle då hamna på ca 7000:- enligt SONYs utsago i CS.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av pege63
    bara DVD kostar 4000:-
    DVD? Blue-ray ska det vara.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja dvd blue ray formatet
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    55
    Respekt
    23
    pege, det där stämmer inte, det officiella är att det är release worldwide november enligt SONY, du får gärna länka till ditt påstående att det inte blir release i år. Sen vad andra "förståsigpåare" säger har inget med saken att göra, SONY har sagt "worldwide release November".

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jag skrev ju det innan enligt CS URDRAG:

    Att Sony väljer en processor med nio kärnor och en läsare för blu-ray-skivor gör Playstation 3 orimligt dyr att tillverka. Företaget kan därför välja att försena tillverkningen tills komponenterna går ner i pris.

    Enligt de beräkningar som investeringsbanken Merrill Lynch gjort skulle varje speldator kosta Sony 1000 dollar, motsvarande 9 000 kronor, att producera, åtminstone om produktionen inleds nu under våren som tidigare aviserats.

    En orsak till det är att Sony absolut vill använda den delvis egenutvecklade dvd-efterträdaren, blu-ray som ännu inte kommit upp i volymproduktion. Enligt Merrill Lynchs beräkningar kostar bara den komponenten 350 dollar per enhet, ett pris som förväntas sjunka till 100 dollar inom ett par år.

    Även den Cellprocessor som utvecklats ihop med IBM och Toshiba är dyr. Inledningsvis 230 dollar, men troligen 60 dollar inom tre år.

    Sonys dilemma är dock att konkurrenterna ligger steget före, inte minst Microsoft vars Xbox 360 dök upp i höstas och nu går att få i stora volymer världen över.

    Underpris eller försening
    Sony har att välja mellan att sälja speldatorn till underpris eller att fördröja lanseringen och tappa marknadsandelar till Microsoft och Nintendo vars Revolution förväntas dyka upp en bit före årets julhandel.

    Xbox 360 går att få för 4 000 kronor och Nintendo har antytt att även Revolution ska hamna i den prisklassen.

    Merrill Lynch gissar att tillverkningskostnaden för Playstation 3 sjunker till 320 dollar inom tre år och att Sony tar en medelväg och försenar introduktion med mellan sex månader och ett år. Det skulle kunna innebära en japansk säljstart under årets andra hälft medan vi i Europa för avvakta till nästa år.

    Ombytta roller
    Om bankens förutsägelse slår in kan det innebära en rejäl skjuts för Microsoft och något av ombytta roller jämfört med introduktionen av första Xbox-modellen. Då beräknade analytiker nämligen att Microsoft tvingats sälja speldatorn till kraftiga underpriser.

    Även Xbox 360 såldes inledningsvis till underpriser. Enligt analysföretaget Isupplis beräkningar från i höstas kostade delar i speldatorn 525 dollar ? 126 dollar mer än försäljningspriset i USA. Och då har man inte räknat med tillverkningskostnader, marginaler till återförsäljare och frakt.

    Kan tappa 20 procent
    Det är alltså inte ovanligt att tillverkare av speldatorer väljer att sälja dessa till underpriser för att sedan få tillbaka pengarna på spelförsäljningen. I Sonys fall tycks det bli ett ovanligt högt pris att betala.

    Sony har i dag 70 procent av marknaden för speldatorer men analytiker varnar för att man kan förlora 20 procent till Microsoft som i dag har en marknadsandel på 15 procen
    Last edited by pege63; 2006-03-16 at 20:23.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Sony säger november iaf. Det är väl det man får gå efter inte vad alla andra säger...

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Enligt IDG japan Publicerad: 2006-03-15 :
    Sony kommer att försena sin lansering av spelkonsolen Playstation 3 med ett år på grund av blu-rays försenade kopieringsskydd. Xbox 360 får därmed nästan ett års försprång.

    Blu-rays försenade kopieringsskydd ställer till det för Sony och tvingar dem att skjuta upp lanseringen av Playstation . Det framkom på onsdagen när Ken Kutaragi, vd för Sony Computer Entertainment, talade på ett möte för utvecklare i Tokyo.

    Eftersom tillverkarna bakom blu-ray-standarden inte kunnat enas i tid om utformningen av kopieringsskyddet har blu-ray försenats och detta påverkar Sonys nya spelkonsol.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    "The PlayStation news conference has just ended in Tokyo, and a load of updates and brand new info has been released on the future of Sony?s gaming plans.

    The industrious folks over at the Gaming-Age forums have been keeping a good running summary of all the news that?s out there, and more as it?s clarified (some aspects have differed in translation, like if the HDD wil be included in PS3).

    Here?s their summary so far for anyone who wants to catch up:

    PS3:
    - GLOBAL RELEASE NOVEMBER 11th
    - 60GB HDD 2.5? with pre-installed Linux OS will be included?
    - Dev kit specs fix as of today
    - Final PS3 development kits will be sent to developers in June
    - 10.000.000 BD-ROMS manufacturing capability per month @ cost around same as 2-layer DVD
    - Every PS3 game will be on a Blu Ray Disc, in an attempt to prevent piracy
    - Price will not be less than 50.000YEN (~$425USD)
    - PS3 will have HDMI support from launch
    - Sony plans to produce 1 million PS3s a month; 6 million PS3s for FY2006 (by the end of March 07)
    - Basic online service free, no details yet (could be XBLS for PS3)
    - Full backwards compatibility, hi-res and texture filtering for all titles (akin to what the Xbox 360 does to Halo)
    - The online service will be working off of GameSpy technology"
    http://www.kotaku.com/gaming/ps3/pla...dup-160603.php

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    "Sony har nu tillkännagivit både pris och utrustning på den kommande Playstation3-konsollen. I grundutförande med 20GB disk så kommer den att kosta 499 Euro vilket är ungefär 4600:-, med 60GB disk så kommer den att kosta 599 Euro, i snitt 5600:-.

    Skillnaden mellan de två konfigurationerna är inte bara storleken på hårddisken utan om man väljer paketet med 20GBs disk så tappar man även möjligheten att läsa Memory Stick, SD eller Compact Flash-kort, du får inget stöd för WiFi samt att du inte har något HDMI-stöd.

    Den 17e November är det dags. Har du börjat spara än?"
    http://www.spelforum.nu/nyheter.asp?visanyhet=5913

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Samma priser gäller för dollarn... $499 = 3600:- typ. Känns ju som att det blir en beställning därifrån. Sony har ju redan gått ut med att spelen är regionsfria så det är bara tuta & köra!
    Blu-rayfilmerna kansek inte är det iof men dom beställer man endå från US!

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Moms+tullrisk om du beställer från usa = med lite otur blir den dyrare än 5000:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Att tänka på när man köper blue-ray filmer är att dom har upplösning 1920x1080 & är HDPC, finns inte många TV aparater som har det stödet 1920x1080
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Oh shit pomm fritt innebär det att en massa pixlar kommer rinna över och skräpa ner vardagsrummsmattan då...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av Hansi
    Moms+tullrisk om du beställer från usa = med lite otur blir den dyrare än 5000:-
    Syrra i USA som tar med en hem = HÄRLISH!

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av pege63
    Att tänka på när man köper blue-ray filmer är att dom har upplösning 1920x1080 & är HDPC, finns inte många TV aparater som har det stödet 1920x1080
    Inte idag men så fort priset går ner från 499.999:- till 30.000:- slår jag till!

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av Hansi
    Oh shit pomm fritt innebär det att en massa pixlar kommer rinna över och skräpa ner vardagsrummsmattan då...
    Och jag som har katt! Han komme ju sprida ut dom i hela lägenheten ju!

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Och repa sönder parketten!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Vafan 4700:- för en PS3 med 20GB HD UTAN HD stöd, läsare för memorystick, WI-FI fast med BLU-RAY spelare va fan skall man ha den till UTAN HD stödet???
    Nån jävla light version snacka om stöld, den andra versionen skall kosta nästan 7000:-??? Nån måtta får det väl vara
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    92
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ktd
    Samma priser gäller för dollarn... $499 = 3600:- typ. Känns ju som att det blir en beställning därifrån. Sony har ju redan gått ut med att spelen är regionsfria så det är bara tuta & köra!
    Blu-rayfilmerna kansek inte är det iof men dom beställer man endå från US!
    Om jag inte minns fel så har väl USA och Europa samma release datum, tror det skillde några dagar.

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Nalle Puh: Jo men det är ju billigare i USA!

    Page63: 5999:- för den dyra har jag sett i artiklar... 360 premium men HD-DVDn kosta också runt 6000:- och då får man ju bra mycket mer i Ps3an!
    Jag tycker 6000:- är helt OK för en PS3 med massa härligt lull-lull!

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Dom priser jag har hört var i EURO & när man tog det i dagens växelkurs var det runt 6800 med tanke att den bara spelar upp Blue-Ray filmer & Spel så tycker jag det är saftigt men det är klart tjatar ungarna (små) så köper man nog en sådan, tur man har större ungar som kan köpa för sina egna pengar.
    Jag skulle aldrig ge 7000:- för en blue-ray spelare som bara spelar upp filmer inget annat, då skulle den ha minst 200GB HD, tubbla turners, kunna spela in då hade man kunnat tänka sig kanske om den hade varit mer som en DREAMBOX
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Jag har lovat mig själv (på senare tid) att aldrig köpa något som det står sony på.

    KDT kolla in motorstorm ingame filmen http://www.playsyde.com/news_2987_en.html och jämför den med den dom visade på E3 förrra året som alla sa att den var ingame ..LOL ser ju ute som ett uselt PC spel nu.

    Jag har tappat allt förtoende för sony och vad de gör.

    Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Läs XBMC Manual och FAQ

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Alla har vi olika krav och ekonomisk situation. 7000:- är jordnötter så för mig spelar inte priset nån roll men jag tror att att den kommer kosta 6000:- som svenska & utlänska speljournalister har skrivit...
    Och page63, ?599 är inte 7000:- utan 5610:-.

    PLAYSTATION®3 LAUNCHES ON NOVEMBER 17, 2006 ACROSS MAINLAND EUROPE AND AUSTRALASIA

    Equipped with Blu-ray and Pre-Installed HDDAvailable at ?499 (20GB HDD) and ?599 (60GB HDD)

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Citat Original inlägg av mysiskatten
    Jag har lovat mig själv (på senare tid) att aldrig köpa något som det står sony på.

    KDT kolla in motorstorm ingame filmen http://www.playsyde.com/news_2987_en.html och jämför den med den dom visade på E3 förrra året som alla sa att den var ingame ..LOL ser ju ute som ett uselt PC spel nu.

    Jag har tappat allt förtoende för sony och vad de gör.

    Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Jo, man dömmer ju ut en konsol för att 1 spelfilmser kass ut...
    Kolla Halo3 trailer som du vill se nått som ser ut som skit! Men jag tror för det inte att slutresultatet kommer bli så. Sen gör inte grafiken ett spel bra eller dåligt. Men bättre spelvärde är det ju helt klart!

    Men jag säger bara LocationFree!!! Vilken grej det kan bli om dom inte begränsar filformaten för mycket...

    Den som lever får se... Jag kommer iaf ha 5 konsoler som jag använder i november.
    1. Ps3
    2. Xbox 360
    3. wii
    4. PSP (bla. LocationFree)
    5. Xbox (för XBMC)

    Sen kommer jag nog köpa ett DS Lite i US i sommar...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur stort kommer spelet att bli?
    By Oxito in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 14:40
  2. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-14, 07:19
  3. Från DVD till HD
    By tommymichael in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 22:52
  4. Bli av med introvideon
    By Torbjörn in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 19:18
  5. måste de bli ett messiah2 ?
    By Lotus in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 00:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •