Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem att läsa XviD från datorns HDD

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Problem att läsa XviD från datorns HDD

    Har tillräckligt länge nu försökt hitta varför det tar flera minuter att starta en xvid fil i XBMC från datorns hårddisk. Det står först "Cache..." och sedan "Avi file format..." och tar flera minuter innan den startar och när den gör det så hackar den ett bra tag. Har prövat med olika CVS men ingen förbättring. Nätverket i övrigt mellan dator och Xbox fungerar perfekt. Läser jag xvid'en direkt från xbox'ens hdd så fungerar det utan problem. Den smäller igång direkt. Det mest lustiga är att om jag läser en RAR packad xvid så fungerar det utan problem. Har testat att läsa från andra hårddiskar men ingen skillnad. Jag vill inte börja lägga in allt på xbox'ens hdd. Tycker jag har testat allt som går nu men jag vägrar ge upp...

    EDIT: Har nu testat från en annan dator som jag satte i nätverket och från den läser den utan några problem, då måste det alltså vara något med första datorn som jävlas... några tips?
    Last edited by analogu3; 2006-01-02 at 01:07. Anledning: Testat med annan dator

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    134
    Respekt
    21
    låter som problemet ligger i närverket! du kör inte trådlöst va? prova att koppla pc-xbox direkt med en twistad kabel och uppdatera drivrutinerna till ditt nätverkskort och slutligen kolla även om du har en mjukvarubrandvägg tex zonealarm även den inbyggda i xp så att inte den spökar
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag har en D-Link DGL-4300 router mellan dator och xbox (inte trådlöst) och hittar inga speciellt konstiga inställningar i brandväggen i den. Det knepiga är ju att det går bra om filen är .rar packad. Helt klart är det något med just denna dator för testar jag med en av de andra datorerna som är ansluten till routern så läser XBMC perfekt från den. Jag har inte någon mjukvarubrandvägg installerad på någon dator.
    Samt bör jag tillägga att det har fungerat tidigare utan problem.

    EDIT:
    Har hittat felet. Har Telia Säker Surf installerad och hade inaktiverat allt utom virusskyddet, trodde jag. Hittade någon extra bock för brandvägg i inställningarna som jag fick bort och nu fungerar det klockrent igen!
    Tack för att du ledde mej in på rätt spår...
    Last edited by analogu3; 2006-01-02 at 21:57. Anledning: Felet hittat!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Så var det dags igen då... Har fått exakt samma problem igen, den här gången helt utan anledning verkar det som. Bara det att denna gång har jag ingen brandvägg att inaktivera på datorn som jävlas. Har två andra datorer anslutna trådlöst med routern och en dator ansluten med kabel och från alla dessa så fungerar det fint men inte från "huvuddatorn" (kabelansluten till routern)
    Har testat allt jag kan komma på nu i två dagar utan resultat, någon som har några tips?

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Har testat det mesta nu ett bra tag men står still på samma ställe... Nu kan det fungera helt plötsligt, men nästa gång jag startar XBMC så fungerar det inte... Helt klart är att det är något på datorn jag försöker läsa från, så jag kanske får söka svaret i något annat forum...

Liknande diskussioner

  1. Problem med att läsa brända spel
    By Joro in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 14:49
  2. Boxen har svårt att läsa från skivan!
    By Toffsen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 22:35
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. Problem att läsa DVD skivor.
    By Nesqi in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2001-05-03, 15:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •