Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Märkliga grafikbuggar

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Umeå
    Respekt
    0

Märkliga grafikbuggar

Aloha!
    Förhoppningsvis har någon stött på liknande problem som mig, jag hittar ingen lösning hursomhelst. Problemet består i att grafiken i vissa spel på boxen får skumma ränder eller typ taggar. Det verkar bara vara en viss typ av grafik som lådan inte klarar av, instället för att runda av hörn så skjuter hörnet iväg åt sidan i oändlighet ungefär. Jag har testat flera olika versioner av de spel som strular, prövat flertalet olika kablar och olika TV-apparater utan framgång och ungefär där tar mina alternativ slut. Jag antar att det är något slags hårdvaruproblem som orsakar detta men där är jag helt lost så all hjälp emottages tacksamt. Har en X3-chippad v1.6 XboX som i övrigt fungerar felfritt.

Eftersom det är lite klurigt att beskriva problemet och dessutom infernaliskt knepigt att skärmdumpa från spel så tog jag helt sonika kort på TV:n, hoppas folk har överseende med detta men jag tror ni ser vari dilemmat ligger.

http://hem.passagen.se/dusktrip/xbox1.jpg - Funkar länken ska ni se Owen Nolans karaktäristiska spikansikte...erhm
    http://hem.passagen.se/dusktrip/xbox2.jpg - Ah, pipskägget från Prince of Persia känner alla igen va? Spiken genom huvudet är inte helt fel heller...

Idéer? =) over and out...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Värmeproblem kanske?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Umeå
    Respekt
    0
    Temperaturen ligger runt 47-49 grader bara och det gör ingen skillnad om lådan varit igång i 3 dygn eller 3 minuter. Sen verkar det bara drabba spelsekvenser som innehåller en viss typ av vektorgrafik (antar jag) som cutscenes i NHL t.ex, däremot inga probs i själva spelet. NFSMW keffar ur när det börjar regna också, de fina runda vattendropparna på rutan blir stora gråa kantiga block. häh, exorcism kanske? =)

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    har du garanti kvar? M$ borde få betala för det här felet...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fel på grafikchippet eller minneskretsar (mest troligt). Kolla efter lödspill runt minneschippen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Umeå
    Respekt
    0
    Den är köpt och lödd av er på psxcare för ett par månader sen så det skulle nog kännas bättre att skicka den till er så får folket med verktygen och kompetensen felsöka elektroniken.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Resonligt tänkt...

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Speciellt om du köpte hela boxen av oss och har kvar garantilapparna över skruvarna :-)

Då byter vi ut boxen om det behövs, dont worry.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Umeå
    Respekt
    0
    Fint, då skickar jag omgående ner den till er så hoppas vi på det bästa. =)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Säg till om du behöver förbetalda paketlappar så skickar jag det, annars får jag ersätta ditt utlägg senare.

Liknande diskussioner

1. Märkliga fel på 1.6
    By Smasher in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 00:08

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner