Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Vad behöver jag för att streama trådlöst?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Vad behöver jag för att streama trådlöst?

    Hej på er allesammans

    D e så att jag tänkte köpa delar så jag kan streama film från datorn till xboxen och då undrar jag om man klarar sig på en D-Link DWL-G810 till xboxen och ett trådlöst PCI nätverkskort till datorn? alltså d jag undrar e om man kan köra med bara d för jag har ingen router men det behövs kanske inte som ni märker så kan jag absolut inget om trådlöst nätverk men tänkte börja lära mig
    Tacksam för svar.

    PS. kan jag komma åt internet med xboxen åxå med bara den utrustningen genom att dela internet från mitt andra nätverkskort som jag har mitt bredbands
    modem i? DS.

    //Film

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du bör kunna köra ad hoc mellan g810 och ett nätverkskort, men jag har aldrig provat och kommer inte åt g810rna jag har hemma nu då jag sitter i butiken.

    Det går att ställa in pc:n som "internetdelare" så att boxen kommer åt internet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    134
    Respekt
    21
    hmm tror faktiskt inte att det är någon bra ide. en Accesspunkt eller router imellan är nog att föredra men vi får höra vad hansi säger om det jag är ochså nyfiken
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så länge man bara kör mellan två enheter finns det ju ingen anledning att köpa en accesspunkt. Det blir ju som att köra med en korsad nätverkskabel mellan två enheter.

    Men jag hade nog köpt en accesspunkt istället för 810:an. Det skiljer inte så många hundralappar i pris, och accesspunkten kan göra allt som 810:an kan...inklusive vara accesspunkt när man vill koppla in ännu mer trådlösa prylar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vad behövs för hårdvara för att få HD upplösning
    By Hansi in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 85
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 14:14
  2. Lödning av SmartXX chip!
    By Infin1ty in forum SmartXX Support
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 07:51
  3. Nu ska detta lösas en gång för alla.
    By Ragee in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 17:02
  4. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 00:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •