Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Svart skärm efter montage.

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0

Svart skärm efter montage.

Hej,

Jag har lött ett kompis x-box, version 1.6 med LPC rebuild. Efter uppstart så blinkar chippet bara rött och inget händer men det går bra att starta via eject knappen.

Jag provade då att sätta in ett likadant chip och då går lådan igång fast bara x-box dashboarden :/

Edit: Jag hade bommat BT kabeln och efter den är ditlödd får jag samma fel som förut :/ Jag antar att det är något som är dåligt lött på rebuilden men jag kan inte komma på vad eftersom jag har kollat och dubbelkollat men inte sett ngt fel.

Jag har lött chip med samma tillvägagångssätt som detta utan problem (det blåa) men på detta går jag bet :/

Någon som har några råd?

Edit: Fortfarande ingen som har några råd? Jag kan inte komma på vad som är fel.

-Anders
    Last edited by cygor; 2006-01-06 at 20:54. Anledning: Tillägg

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du lär ju inte få upp något annat än ms dashboard så länge du inte installerar något annat som skall starta istället...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0

Jag tror inte du läste mitt inlägg riktigt. Problemet är inte att det bara är ms dashboard som startar utan att x-boxen såtr och surrar som vanligt men det kommer ingen bild och chippet blinkar rött. Jag har provat med två chip men får samma fel.

Fler förslag?

Citat Original inlägg av Hansi
    Du lär ju inte få upp något annat än ms dashboard så länge du inte installerar något annat som skall starta istället...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    "Jag provade då att sätta in ett likadant chip och då går lådan igång fast bara x-box dashboarden :/ "
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0

Förvisso, men jag editerade posten med där det står att jag hade bommat att löda tid BT punkten och efter jag hade gjort det så fick jag samma fel som förut.

Förslag?

Citat Original inlägg av Hansi
    "Jag provade då att sätta in ett likadant chip och då går lådan igång fast bara x-box dashboarden :/ "

Liknande diskussioner

1. HDAdvance - svart skärm. Inget händer.
    By marvin in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 01:41
  2. DMS4 Pro + Svart skärm
    By huggerfanta in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 18:14
  3. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 21:48
  4. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen
    By blåbär in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 13:15
  5. Svart skärm
    By Akegata in forum Playstation 2 - backup/patchar