Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: ny version av Viper-chipet

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25

    ny version av Viper-chipet

    såg på nätet att det kommit "Viper GC Extreme" version av chipet som har en usb-adapter, 16 mb flashminne samt "Pre-programmed with a "flash from media" BIOS".

    Nu har jag väldigt dålig koll och vet inte om det funnits ute en längre tid. Men hur som helst, är detta något ni kommer att få in? Vore ju trevligt om man kunde flasha in en bios direkt med skiva och slippa koppla med parallell-porten.

    mvh

    pemani

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det släpptes till distributörerna för bara någon dag sedan, dom skickas till oss efter helgen. Troligen här tisdag eller onsdag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det släpptes till distributörerna för bara någon dag sedan, dom skickas till oss efter helgen. Troligen här tisdag eller onsdag.
    ok kewl... vet du ca priset på dom? Samma som föregångaren?

    mvh

    pemani

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä dom var rätt mycket dyrare i inköp. Men jag skall kolla priserna på båda viperchippen efter helgen, kan ju vara så att vi kan sänka priset på gamla viper :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Nä dom var rätt mycket dyrare i inköp. Men jag skall kolla priserna på båda viperchippen efter helgen, kan ju vara så att vi kan sänka priset på gamla viper :-)
    låter bra :P

    fan det är ju tragiskt att det ska vara billigare att åka bil från borlänge till sthlm fram och tillbaka och få den moddad än att skicka skiten med posten =/

    om man nu iaf skulle skicka in den, byter ni skal kostnadsfritt om man väljer att köpa till det för 12 cm skivor (om man även moddar den med viper såklart)? Tweaker ni även lasern? :P

    mvh

    pemani

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi tar inget extra för att byta skal, men du betalar såklart för skalet. Välj det fina x-ecuter tillverkade skalet för 500:-, för viperskalen är rena skräpet i jämförelse med krånglande ejectknappar osv.

    Vi kan tweaka lasern om du vill
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vi tar inget extra för att byta skal, men du betalar såklart för skalet. Välj det fina x-ecuter tillverkade skalet för 500:-, för viperskalen är rena skräpet i jämförelse med krånglande ejectknappar osv.

    Vi kan tweaka lasern om du vill
    ja jag vet inte om jag uttryckte mig fumligt men självklart menade jag att jag betalar för skalet och undrade bara om ni byter det gratis i samband med moddningen. Tur du sa det om skalet för jag hade tänkt ett Viper-skal men nu tänkte man ju om. Aja får vänta tills nya chipen kommer in få se vad dom går på.

    tack för svaren iaf

    mvh

    pemani

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    tufft nu har den ju kommit in iaf. Du har ingen typ "readme" fil du skulle kunna posta så man kan läsa om vilka nya funktioner det finns? För det finns väl även nåt direkt stöd för att boota med en skiva och flasha bios? Ser chipet lika dant ut för övrigt? Tänkte på lödpunkterna etc.

    mvh

    pemani

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad jag kunde se är det ingen skillnad alls på viperchippet, bara att man får med en extra USB modul. Och den är det tänkt att man skall kunna köpa löst också, men än så länge kan vi inte få leverans av lösa USB moduler.

    Men vi har inte monterat/testat något chip ännu, inte ens rivit upp det ur förpackningen, så det KAN ju vara någon skillnad som jag inte såg.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vad jag kunde se är det ingen skillnad alls på viperchippet, bara att man får med en extra USB modul. Och den är det tänkt att man skall kunna köpa löst också, men än så länge kan vi inte få leverans av lösa USB moduler.

    Men vi har inte monterat/testat något chip ännu, inte ens rivit upp det ur förpackningen, så det KAN ju vara någon skillnad som jag inte såg.
    ok jag tänkte just på detta "Pre-programmed with a "flash from media" BIOS".

    Är inte det att man kan flasha från skiva från början utan att behöva koppla med usb eller parallellkabel?

    mvh

    pemani

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo, det stämmer isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    nu när ni har haft chipet ett antal veckor... har ni märkt några skillnader mellan denna och föregångaren?

    Det är väl usb kabel så man flashar med den istället för med parallellporten? Ni har inte inte fått in några lösa usb moduler?

    Finns det andra märkbara skillnader? Inga fler/färre kablar att löda fast etc?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Enda skillnaden på chippet är väl att det är ett annat flashminne så att gamla "flasha från disk" funktioner i biosar måste uppdateras för att fungera.

    Jag vet inte om vi monterat något än, kubägare brukar alltid välja det billigaste alternativet verkar det som...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    btw, medföljer lödkablar till chipet?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hmm, sitter hemma nu och vet inte om det ligger kablar med i "påsen" som chippen levereras i. Men jag kan se till att det packas med kablar om du behöver.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    problemet är väl att mitt paket redan ligger på posten =)

    eh det löser sig väl :P
    Last edited by pemani; 2006-03-04 at 23:32.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja det är bara att maila om det är något du behöver
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    det bör väl gå att hitta butik annars utan större problem?

    förresten jag såg att jag hade ett missat samtal från er idag tydligen? vad kan ni ha viljat? Ni hade ringt vid en 15.30 tiden...

Liknande diskussioner

  1. BIOS Version: Unknown
    By fgoransson in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-23, 21:28
  2. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:01
  3. min version av x2 pro chipet?
    By pemani in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 00:00
  4. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  5. C64 Emulator
    By sp1ke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 21:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •