Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: SpiderGX, bara till att kasta?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    SpiderGX, bara till att kasta?

    Synd att man inte läste lite innan man köpte sitt spiderGX chip..tänkte: ja psxcare säljer ju det, så då måste det vara bra..

    Har suttit nu i sammanlagt 30h effektiv tid och mekat med skiten,
    provat X2 bios(och haft xbmc som dashboard,den startar filmer men inte spel från hårddisken) Evox m8+v16(svart skärm)..

    Provat slayers autoinstaller,superdisc.. evox kan inte ens starta apps eller xbmc, fastnar bara i loading rutan.


    Frågan är om någon har fått detta chip att fungera helt felfritt?
    Och varför ni fortsätter sälja SpiderGX på psxcare!?

    Vad ska man göra nu ? slänga ut 700spänn till på ett nytt chip ??

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    ja, du får köpa ett nytt chip. Köp ett SmartXX LT OPX istället.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Om det ska vara rimligt, så tycker jag att psxcare ska ta tillbaka spiderGX chippen och ge oss nya fungerande chip. Men det är väl lättare sagt än gjort.

    Det är alltid konsumenten som får lida.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är ju inte fel på chippet om du får upp chippets menyer, kan installera bios osv...det lär inte spela någon roll om du sätter i något annat...

    Iofs påminner din felbeskrivning om vad som kan hända med x2 lite chippen när bioset inte fyller upp hela bankerna...prova spegla upp M8plus_16 till 1024K istället för att köra det i en 256K bank och se vad som händer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19
    Chippet i sig verka funka problem fritt!....men varför funka det inte med evox!....går ju inte starta någonting!....Man kan starta spelerna om du har det brännt, men då måste man ha spelet i,och rebota boxen,så att inte evox starta!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jo, men man har ju bara 2st rek. bios att välja mellan.. m8plus_16 är tvärstopp, hur jag än gjort..

    Hansi, kan du ta reda på när och om ngn jobbar för att komma på någon lösning för detta? För du förstår väl att detta är helt jävla värdelöst, och ja chippet funkar.. men hur kan man sälja det om det inte är kompatibelt med ngt bios och dashboards ?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du vet väl att vi inte får sälja chippen för annat än linux :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Haha =D

    Men jag har läst runt mycket nu och det visar sig att många fått lämnat tillbaka sina spiderGX, de som köpt hos divine bl.a. .. Det verkar enbart gälla crystal v1.6...

    Kanske skulle ni kunna tänka er något liknande? Good-will du vet =D

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jodå, du kan byta in det mot ett xenium spice. Så skall jag ändra lite i infon på hemsidan så inte fler kunder med crystal 1.6 behöver öda tid på det chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag är nu en mycket lyckligare människa! Jag skickar tillbaka det i org kartong med allt som kom till på måndag.

    Tack för förståelse och snabba svar/kundservice!

Liknande diskussioner

  1. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  4. Pirates of the Caribbean går inte att FTP:a till xboxen
    By nathorst in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 08:25
  5. Flasha TCOP ?
    By WebWolf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 13:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •