Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Har totalt pajjat boxen Felkod 06

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Har totalt pajjat boxen Felkod 06

Hej jag har totalt pajjat min xbox ! Var och pilla i något program som hette eepromer och råkade pilla så den bytte eeprom ! Nu får jag felkod 6 när jag startar xboxen och jag kan inte köra superdisc heller
    Har försökt att låsa upp hårdisken med atapwd och skrivit in Teamassembly men det går inte.
    Har satt i min orginal hårdisk till boxen men de blir bara felkod 6 där också.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    ok lugn och fin börjar och berätta vad det är för chip
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Jag har ett xecuter 2 lite !

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Kan man starta en xbox med samma chip och hårdisk och sen byta hårddisk medans den är igång och sen låsa upp den ?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    du det låter inte som en bra ide!!! det är ju inte hårddisken som strular utan chipet! sen ska man aldrig byta något elektriskt under drift blandannat för risken av strömspikar.....tyvärr har jag ingen erfarenhet av xecuter 2 chippen! men jag förmodar att xboxen inte startar upp alls så att du inte kan byta minnes bank i sådanafall kan du prova att söka på Hotflasha här i forummet.......
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Skaffa/låna ett SmartXX chip, har för mig att du med detta kan boota upp boxen och ändra eeprom igen, men Hansi kan nog ge ett bättre svar på detta.
    Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova låsa upp hårddisken igen, lyckas du inte med det är det bara att slänga den. Hur låstes den?

Annars är det nog bara att trycka i en ny hårddisk och köra igång med superdisc.

SmartXX osv behövs bara om boxen vägrar starta alls, visar den error 06 borde den komma igång så fort man sätter i en olåst hårddisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. felkod 06?
    By nnorman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 18:57
  2. Hastighet mellan PC --> Xbox har sjunkit dramatiskt!
    By Boris in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-11-19, 13:23
  3. Varför bootar inte boxen?
    By abaqus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 13:21
  4. Hjälp med att få igång FTP till XBOX
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 14:07
  5. Måste jag har matrix-chip?
    By XGUY in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 10:49

Bookmarks