Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vad har jag för chip?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question Vad har jag för chip?

    Hej.

    Jag har köpt ett chippat PS2. Det spelar upp orginal spel och backup-kopior utan problem (PS2-spel), men när jag försöker använda PS1-spel - både orginal och backup - så funkar det inte.
    Jag undrar därför vad ni tror det kan vara för chip i konsollen och vad man kan tänkas göra för att få igång PS1-spelen?

    Köpte det privat genom ******* och har tappat mailadressen till säljaren, och om jag haft kvar den hade det nog kvittat eftersom han verkade ha noll koll.

    Tillägg:
    Har kollat närmre på konsollen och upptäckt att den är ett Japanskt PS2 (NTCS/J). Den är av utgåvan SCPH-55006 GT och säljaren sade att chippet var det "bästa" på marknaden när det sattes i.

    Tacksam för svar

    MVH Qriss
    Last edited by qriss; 2006-01-07 at 13:40.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    92
    Respekt
    19
    Är det äldre chip kan det hända att man får starta upp det olika för ps2 & psx, så är det på mitt botchip, när det gäller psx, prova att stoppa i psx skivan och stäng av konsollen, när du sätter på den igen håll inne reset knappen ca 4 sek och kolla ifall det fungerar, detta behövs bara på första skivan, byter du från ett psx spel till ett annat psx kör du vanlig reset.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ha ha ha! =P
    Tack som fan Nalle Puh! Det funkade!

    Tack tack tack, och ha det asbra! =)

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Nu blir alla psx-spel svartvita. Första gången jag provade var det dock i färg (?). Menyn är också svartvit. PS2-spelen blir däremot i färg.
    Fast i dem där det går att välja 60Hz-läge så blir det svartvitt i dem också om man väljer det. Det har förmodligen att göra med att det är ett japanskt PS2 och kanske att TV:n inte stöder 60Hz fullt ut, den är inte så ny.
    Någon som har något svar och/eller en lösning på det här?

    MVH: Qriss

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    92
    Respekt
    19
    Du måste ha glapp eller skadad kabel mellan ps2 & Tv:n, min gamla tv stödjer inte NTSC och fick färg på alla psx spel dock ej på ps2 spel (NTSC) och region 1 filmer, har du inte RGB kabel ska du nog köpa en, kan hända att din tv stöder NTSC på någon av AV kanalerna (brukar finnas 2 eller 3).

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Vad har jag för chip?
    By Vhek in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 11:16
  3. Hjälp, Vad har jag för chip ?!?!?!
    By jorewe in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 02:36
  4. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •