Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Pal inställning?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question Pal inställning?

    Undrar om det är någon annan som upplever att vissa filmer hackar lite på 360? (ser ut som framerate problem) antar att det har med regions kodningen att göra men orginal reg1 funkar inte alls. har provat både pal-50 och-60 och det skiljer inte nämnvärt. ska nämna att det är brända filmer. kan jag göra något åt det här?
    Last edited by oelsnert; 2006-01-08 at 15:17.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova bränna på andra skivor också.

    Och det går väl att växla mellan 50 och 60Hz i videoinställningarna, så prova PAL filmer i 50Hz och ntsc filmer i 60hz.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    har provat att växla mellan 50 och 60 men det blir aldrig lika bra som på min chippade ps2. svenska orginal filmer funkar. är det fel på min 360 eller får jag finna mig i det här?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Jag har provat 2 olika orginalfilmer .. och det hackar på båda med jämna mellanrum .. precis som att det låser sig .. varannan minut ungefär.

    Det ni skriver att man provar 50 / 60 Hz, var hittar ni den valmöjligheten ?
    //yabbah

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    man går in på system-cosole settings-display. och där kan du välja pal inställning. återkom gärna om hur det funkar för dig.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Jag kan bara ändra de om jag ställer om switchen bak på bildutgångsgrunkan till vanlig tv. Annars är den knappen nedgråad.

    Har bara settings för vilken hdupplösning som ska köras i vanliga fall.

    Fungerade dock inge bättre vad man än valde där.
    //yabbah

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    då undrar man ju ifall det är fel på våra maskiner eller om det helt enkelt är så att man bara kan titta på svenska orginalfilmer?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    39
    Respekt
    20

    Thumbs down Brännd skiva

    jag använde en bränd skiva en så kallad DVD Printable. hade brännt in en film på den och jag for till en kompis innan filmen var färdig. När tjejen skulle gå dit när filmen var slut så hade själva skiktet de man skriv på flagnat eller lossnat så de är fulla Xboxen av sånnt. Jag ringde till Microsoft och sa vad som hänt och då sa hon " om man använder nånting som inte är ORGINAL i xboxen så gäller INTE garantin. Orginal då menade hon filmer, Spel och musik
    Så nu har man ett nytt xbox utan garantier...de känns roligt

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Stäm tillverkaren av skivan. Det är ju den som förstört boxen...kan du ju inte klandra microsoft för :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Jag ska till OnOff och byta min maskin efter inrådan av xbox360-supporten, så får vi se om det löser mitt problem. Jag återkommer.

    En annan sak, är det någon här som kör 360n på en plasma med komponentkabeln och switchen inställd på HDTV ? Kan ni då ändra pal50/60 inställningarna?
    //yabbah

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Stäm tillverkaren av skivan. Det är ju den som förstört boxen...kan du ju inte klandra microsoft för :-)....kanske inte de men jag hade xboxen liggande och de blev jävligt varmt så jag tippade att de var de som var felet...men men de är då gjort...å ingen garanti =)

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Samma jävla skit med den nya boxen .. så .. blääh.
    //yabbah

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Säg inte att du provade samma typ av skivor IGEN!?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Nu blandar du nog ihop korten lite .. jag har bara kört orginalskivor.

    Har även upptäckt att det enbart hackar när man har subtitles på, stänger man dom så flyter filmen på hur fint som helst. dvdplayern i xbox360 är mao ganska fucked.
    //yabbah

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, jag trodde det var frågan om de där printable skivorna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •