Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Skummt HDA 3 problem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Skummt HDA 3 problem

    Hallå alla glada

    Har mekat runt en hel del på sistonde och har hittat ett rätt dygt problem. Jag har en 160gb maxtor disk som jag kör mina backups ifrån. Som ni alla vet tar det evigheter att ladda in ISOs via nätverket så jag skruvade helt enkelt in HDDn i PC-burken. Startade upp WinHIIP V1.7.3 och väljer rätt disk. Varje gång får jag här ett meddelande om att det finns errors i filsysmet som kan rättas till.

    Första vändan med spel som jag körde funkade som en klocka. In i PS2an och börja spela. Men när jag satte in HDDn i burken igen för att ladda in mer spel får jag samma meddelande om att det är fel som går att rätta till i filsystemet. Efter detta vill HDA3 formatera disken när jag sätter tillbaks den i PS2an.

    Några tips?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    slängde in hddn i burken igen och fixade filsystemet, nu kan ps2an läsa den igen. Verkar som att jag måste återbytta filsystemet det sista jag gör. DVS lägga in en Iso, starta om progget, återbygga och sedan stänga av.. well well

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Jag kör själv med HDL0.7c vilket torde motsvara HDA3.0 och jag har också märkt att WinHIIPv1.7.3 inte är riktigt kompatibelt, men fungerar efter lite mekande (precis som du också märkte).

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    jepp, tycker att det är lite nervigt. skulle vara sjukt drygt att behlöva lögga över alla spel igen om HDA får för sig att tappa filsystemet

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av zeeken
    Hallå alla glada

    Har mekat runt en hel del på sistonde och har hittat ett rätt dygt problem. Jag har en 160gb maxtor disk som jag kör mina backups ifrån. Som ni alla vet tar det evigheter att ladda in ISOs via nätverket så jag skruvade helt enkelt in HDDn i PC-burken. Startade upp WinHIIP V1.7.3 och väljer rätt disk. Varje gång får jag här ett meddelande om att det finns errors i filsysmet som kan rättas till.

    Första vändan med spel som jag körde funkade som en klocka. In i PS2an och börja spela. Men när jag satte in HDDn i burken igen för att ladda in mer spel får jag samma meddelande om att det är fel som går att rätta till i filsystemet. Efter detta vill HDA3 formatera disken när jag sätter tillbaks den i PS2an.

    Några tips?
    Jepp, här kommer tips:
    1. Ladda ner WinHIIP 1.7.5. Gamla versioner av WinHIIP har haft en tendens att sabba hårddisken så att HDAdvance inte kunde läsa den.
    2. Installera hdloader ELF på ditt minneskort istället och kör därifrån. Snabbare, enklare och med det tillvägagångssättet kan du uppdatera din hdloader när behov finnes (nya spel som kräver patchar e.dyl.)

Liknande diskussioner

  1. PS2 Problem??
    By dfx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 09:54
  2. Problem med Eye-toy
    By Poxen in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 10:12
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  4. Stort problem NU
    By don-m in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 04:11
  5. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •