Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Kan inte låsa en 200Gb WD disk som suttit i en Dell

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    20

    Kan inte låsa en 200Gb WD disk som suttit i en Dell

    Har en Western Digital 200Gb som jag skulle stoppa i ett Xbox,men saken är den att det inte går att låsa den med varken superdisk el config magic.Trodde först att Dell lägger in någon skum partition där deras Dell logga ligger,men jag har kört killdisk i 10Tim!,men inget hjälper.Har satt i ett fler tal 120Gb diskar utan problem.Tacksam för ider Mwh Henke
    Ge aldrig upp

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Alla diskar har inte lås funktionen. Gå in på Western:s hemsida och kolla om du kan hitta några specifikationer på din disk, där brukar stå om den är låsningsbar.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Merlin.swe
    Alla diskar har inte lås funktionen. Gå in på Western:s hemsida och kolla om du kan hitta några specifikationer på din disk, där brukar stå om den är låsningsbar.
    Hmm,hittar inget som skulle kunna hindra låsning -> http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc....ted=1037288235 Har även satt in 3st WD 120Gb Diskar åt polare som funkar perfekt att låsa. Jag kan inte låsa den med ATAPWD el något liknade?
    Ge aldrig upp

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Är det samma modell på dina polares diskar?
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har inte vissa diskar en funktion för att "frysa" (freeze) konfigurationen? Isåfall kan en "fryst" disk vara omöjlig att låsa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Merlin.swe
    Är det samma modell på dina polares diskar?
    Kan inte svära 110% att dom är exakt samma model men har för mig att dom är det.


    Citat Original inlägg av Hansi
    Har inte vissa diskar en funktion för att "frysa" (freeze) konfigurationen? Isåfall kan en "fryst" disk vara omöjlig att låsa.
    Något skumt är det iallfall Har ju ändå kört killdisk och den ska ju rensa bort gammal "skit".Verkar ju lustigt om den skulle vara hårdvarulåst.

    Är det ingen annan som har stött på en sådan disk förut? Mwh Henke
    Ge aldrig upp

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har sett maxtor 200GB diskar som inte gått att låsa, med samma modellnummer som hundratals andra maxtor 200GB som gått utmärkt att låsa...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ...för att inte tala om den Maxtor 300Gb 5400 RPM som sitter i en av mina privata boxar...det var den enda hårddisken av den modellen vi lyckats låsa...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    ...för att inte tala om den Maxtor 300Gb 5400 RPM som sitter i en av mina privata boxar...det var den enda hårddisken av den modellen vi lyckats låsa...
    Hehe ok. Jag la ner projektet med WD disken och peta i en Maxor 250Gb istället så nu funkar det toppen.WD disken får la åka med i någon dator ett par år till^^
    Ge aldrig upp

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    varför vill man kunna låsa disken?

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Grillen
    varför vill man kunna låsa disken?

    Kan ju inte gå in orginal och ställa klocka tvskärm etc etc annars
    Ge aldrig upp

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    hur då? jag har inte min låst och jag kan då gå in i evoxdash.xbe för att ändra tvskärm etc.

    Jag kör XBMC som dash på en 1.0

    Igår dog hårddisken på min (40GB) - men det har väl inte med låsningen att göra?

    Förklara mera

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går alldeles utmärkt att starta ms dashboard och göra inställningar osv, däremot kan man inte stänga av chippet vilket man vill göra om man skall köra xbox live.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    ja, då fick jag svar... jag har en gammel 1.0 med flashat bios så jag kan inte köra live ändå.

Liknande diskussioner

  1. Bränna i mode1?
    By Jurke in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 08:48
  2. Kan inte bränna...
    By Makaveli in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 16:33
  3. KAN INTE LÄSA SKIVOR!!!
    By Jonas_f81 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-06, 21:26
  4. Varför kan jag inte köra ANTI-MOD spel?
    By psxcare0007 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-09-04, 12:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •