Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Vad är det för skilnad i evoX och Avalaunch?

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0

Question Vad är det för skilnad i evoX och Avalaunch?

Hej alla glada Xbox USERS!
    är ganska ny i detta...
    har precis köpt en xbox och vill gärna sätta mig in i det och förstå hur det funkar.
    så därför tänkte jag installera om en ny och större HDD i xboxen, men problemmet är att jag inte vet vad det är för BIOS eller för chip!

Hur kan man veta det eller kan man se det någonstans på xboxen eller i något program?
    Vad är det för skilnad i evoX och Avalaunch?

tack

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Skulle föreslå att du börjar med att söka lite efter "grundfakta". Du vet efter att en fråga är besvarad 2342 ggr så orkar man inte svara på ännu en...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    sant, sant...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Avalaunch är brunare på ryggen än på sommaren
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Ehum... Nu fattar jag inte Hansi

Jag föredrar iaf evox kan jag säga, det är väl den och xbmc som gäller skulle jag tro...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Evo-x????!!!! Usch, dom må vara pionjärer, men utvecklingen går frammåt som sagt... Men vill man vara bakåtsträvare så kan man ju använda Evo-x... Själv föredrar jag Avalaunch.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av rejjo
    Skulle föreslå att du börjar med att söka lite efter "grundfakta". Du vet efter att en fråga är besvarad 2342 ggr så orkar man inte svara på ännu en...
    Det här var hans första inlägg på det här forumet. Hade det varit så farligt att besvara den en 2343:e gång och samtidigt tipsa om sökfunktionen. Alla är nybörjare någon gång....

Var fjärde inlägg frånn rejjo är, "sök, sök sök".... "det finns på forumet så sök"... "det är redan besvarat, är trött på folk som inte fattar det" osv. Lite av en minipolis och parkeringsvaktssyndrom.

Synd att 10base2:s första intryck är att det bara är gnällspikar på psxcare, vilket inte är fallet

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Nä, men alla kan bli deppig...

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Jag klagar inte, men har du sett vad det står i Hansis signatur? Prova att SÖKA före du postar, det brukar väl vara reglerna på varenda forum, och inte bara något som gäller på psxcare's forum. Dessutom orkar jag inte svara på den en 2343:e gång, så då föreslår jag istället att han kan söka eftersom frågan redan har blivigt besvarad, 2342 gånger

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan... - Hansi

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Men du orkar säga till om att söka en 2343:e gång,.... konstigt, mycket konstigt!

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Inte alls konstigt; att skriva sök tar två sekunder. Att skriva hur man ser vilket chip och bios man har, hur man sen byter hdd, och skillnaden på evox och avalaunch tar desto längre tid. Och när jag skrev mitt inlägget hade jag förmodligen inte viljan att lägga ner den tiden, så istället föreslår jag för honom att söka, eftersom alla svaren på hans frågor finns här på forumet.

Slutsats: Det är väl bättre att skriva till killen att han kan använda sökfuntionen nu när han är ny och allt, än att inte skriva någonting alls...

EDIT: Föresten, om du nu själv är så angelägen på att svara på hans fråga en 2343:e gång så kan du väl göra det, istället för att klaga på mig?
    Last edited by rejjo; 2006-01-14 at 21:42.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Grov Fighting...

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Istället för att bara rapa upp "sök sök sök" så kan man ju visa exempel på en sökning, länkar till åtminstonde guiderna men ännu hellre "rätt" guide eller annan tråd som handlar om ämnet i fråga.

Mitt första inlägg i den här tråden var avsett som en liten pik till språkmissarna i trådskaparens inlägg. Jag kunde helt enkelt inte låta bli.

"Vad är det för skilnad i evoX och Avalaunch?" är om man skall vara petig med meningsuppbyggnaden en ungefär lika meningsfull fråga som "vad är det för skillnad på en indier"...och då är svaret som alla vet "han är lika brun på ryggen som på sommaren"

Ni som är eller har barn förstår iaf :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Ja, ja, jag har inte barn så tyvärr kan jag inte fatta . Skit samma, nu släpper jag den här diskutionen...

Liknande diskussioner

1. Guide: Flasha Duo-X2
    By rejjo in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 10:45
  2. Servicekänsla? Vad är det?
    By Oek in forum X-ecuter 3 support
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 16:12
  3. Vad är det man ska ha?
    By duja in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 21:59
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner