är det någon som vet om man kan copiera xbox spel i pc vad behöver man för program för att kunna läsa xbox skivor i datorn. skulle vara glad om någon kunnde hjälpa mig
tack på förhand
är det någon som vet om man kan copiera xbox spel i pc vad behöver man för program för att kunna läsa xbox skivor i datorn. skulle vara glad om någon kunnde hjälpa mig
tack på förhand
Visst kan du det, programet dvd-decrypter kan du använda till att både bränna och läsa dvd-skivor. För att läsa spel, tryck r på tangentbordet för read, och välj läsare och var filen ska hamna, tryck sen på den stora knappen med en hdd och en dvd-skiva. När dvd:n är kopierad så får du en .iso-fil och en .mds-fil. Om du sen trycker w på tangentbordet för write, så kommer du till sidan där du bränner. Bara välj filen och din brännare, och en låg write speed, sen tryck på knappen med symbolerna.
Lätt som en plätt!
Tilläggsfråga:
Kan man (t.ex) hyra ett orginal Xbox-spel & kopiera rakt av utan att behöva knäcka nått kopieringsskydd..?
Menar du kopiera till pc eller till xboxen? För till pc var det ju just det han (thunderbird) frågade...
Du kan inte kopiera ett orginal xbox spel på datorn. För att göra en backup på ett orginal spel måste du först föra över det till boxen, sedan för du över spelet från boxen till datorn med exempelvis programmet qwix som gör en iso av spelet direkt. Sen är det bara att bränna ut den iso filen![]()
Nja, fast man kan väl koppa det med dvd-decrypter?
Vad jag menar är; kan man kopiera ett orginalspel direkt till en DVD-R med hjälp av t.ex Nero (eller liknande) utan att först knäcka ett kopieringsskydd?
Nej, du kan inte kopiera ett orginalspel på datorn, du måste gå via boxen![]()
Ahh.. Jag är upplyst, hehe..
Tackar för informationen.
/M
Funkar inte Alcohol???
Som sagtOriginal inlägg av Krissttoffer
![]()
Om du vill bli berusad, jo..Original inlägg av Belsebubben
Själv föredrar jag Jägermeister..![]()
Ett icke orginal spel fungera väl med dvd-decrypter?
Ja
Bookmarks