Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Har skaffat en box med SmartXX (Bios fråga)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Har skaffat en box med SmartXX (Bios fråga)

    Hej hej, jag har köpt en xbox med ett "SmartXX LT OPX SE 2MB chip".
    Jag undrar vilket bios man ska köra för att kunnda köra Backup spel Eller om man kan utrycka det "brända" spel. Och jag undrar även om hur man Flashar den. Om ni möjligen kunde ge mig lite länkar till guilder hur det fungerar och vilket bios som jag ska ha för att det ska funka bra. Eller möjligen skriva om inte annat. Vet inte om det är samma som var till mitt förra spiderGX chip men jag vill inte skada min XboX igen så det är därför jag frågar. Vill även veta vilken storlek bioset ska vara i.

    Plus är det något speciellt jag behöver eftersom jag har en 80 Gig hårddisk i?

    Tack på förhand

    //Patrik Nilsson
    Last edited by lumber_jack; 2006-01-14 at 19:07.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du vet, sökrutan är extremt användbar... Testa att söka på "bios" eller "flasha". Du kommer att bli förvånad över hur många ggr som frågan blivit besvarad...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Men problemet är att man inipricip fattar 0 av vad en del skriver. Vill har något som förklarar det hela bättre, möjlige med bilder.....

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Blixten100 ---> Det var vågat skrivet (tänket på krissttoffer)... Ska det blossa upp i den här delen också eller?

    Tyvärr kan jag inte så mycket om smartxx så jag kan inte hjälpa dig så mycket lumber_jack. Men du behöver inte patcha bioset eller något för att passa din 80 gb disc, det är bara om disken ligger på över 120 gb som det behövs. Jag skulle rekommendera M8plus bioset, medans andra föredrar x2.5035...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Okej, men hur installerar man det, och är Superdisc nödvändigt... tycker det verkar rörigt, superdisc och slayers fattar noll typ. undrar lite vad det är har inte förstått det heller. Ber även om ursäkt att jag dubbel postar "Lägger ditt en fråga som redan finns svar för" har lite svårt att förstå vissa saker dock.

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Som sagt, jag kan typ inget om smartxx så någon annan får hjälpa dig med det. Superdisc/slayers fungerar som en installationsskiva som installerar alla nödvändiga program åt dig. Jag rekommenderar slayers, finns på #xbins om du vet vad det är...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av rejjo
    Blixten100 ---> Det var vågat skrivet (tänket på krissttoffer)... Ska det blossa upp i den här delen också eller?

Liknande diskussioner

  1. crystal box v1.6 med aladdin live plus
    By indio in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 01:17
  2. Behöver hjälp med Bios och chip!
    By hokke in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-20, 09:04
  3. Fixa corrupt eeprom med smartXX
    By mr.maze in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 21:01
  4. Vad ska jag göra med min box?
    By carpen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 23:51
  5. Svar... blinkande box ,samt bios
    By DVDpilot in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 18:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •