Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: ni som spelar halo2, har en fråga till er

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    ni som spelar halo2, har en fråga till er

    tja...

    ni som spelar halo2 eller fps spel till xbox överhuvuttaget... spelar ni med joypad eller inkopplat mus och keyboard??

    annars så fattar jag inte hur fps spel kan bli så populär på xboxen.

    och i så fall blir jag sugen på att köpa mus och keyboard för å köra online med

  2. #2
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tja..

    Det är klart att man ska spela med joypad eftersom xbox är gjort för man ska använda de. kanske inte alla spel :P.
    Men eftersom du har ett auto aim till hjälp när du spelar med joypad så blir de inte så svårt. de handlar bara om att lära sig att använda det.
    Hoppas du börjar spela online för det är skit kul. tyvärr gör nte jag de längre men kan lova dig att vissa spelare där har kort stubin och är då jäkligt roliga att jävlas med innan eller efter en match

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    63
    Respekt
    19
    joypad såklart

    spelare med kort stubin är roliga skitskoj att rikta in sig på dem då och plocka bara dem hela tiden hehe

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    ursäkta att jag verkar dum! autoaim? hur funkar det? jag har aldrig märkt att det skulle vara en sådan.. men jag är å andra sidan inte någon gamer. men berätta gärna hur det funkar!!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    63
    Respekt
    19
    alltså den "hjälp" styr lite och fokuserar på fienden så det ska bli lättare att träffa, vissa spel har detta lite överdrivet då så fort en fiende dyker upp på skärmen så flyger siktet upp i ansiktet på han så du plockar Headshots hela tidne hehe

    fast i de flesta spel där det är väl inplanterat märker man knappt av att funktionen finns där

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    ok.. jag har självklart märkt av autoaim i vissa spel, men just i halo har jag aldrig känt av något sådant. man blir dock grymt störd när man spelar på xlink och det känns som att vissa verkligen fuskar järnet.. kan man det? det är verkligen omöjliga saker vissa gör.. jag fattar inte hur man kan tycka att det är kul att spela då? finns det något nöje i att vinna om man fuskar?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    63
    Respekt
    19
    jadu vettefan, finns ju "trainers" till de flesta spel som erbjuder odödlighet osv.. men vet inte om det går att spela med den på över xlink kai ,, har aldrig testat,, men läst på xlink kai forumet att man kan cheata, vet dock inte hur, och om någon vet så berätta bara hur man gör i praktiken, så ingen läser det ohc börjar cheata :P:P:P

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    ok. är det det som trainers är? jag har ingen koll på det.. tex när man spelar den "stora röda" banan på halo2 så händer det att vissa flyger omkring i luften och fjantar sig.. sabbar ju allt..

Liknande diskussioner

  1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Ok grabbar nu har jag en fråga till er
    By darkken in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-14, 17:49
  4. fråga till hansi (och de som vet)
    By little nicky in forum PC produktsupport
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-09, 15:45
  5. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-05-15, 20:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •