Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Format på USB HD med USB Extreme

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Format på USB HD med USB Extreme

    Jag funderar på att köpa en USB Extreme historia för att kunna lira spel. Som jag har förstått det kan man alltså kopiera ner isos, backuper etc direkt från datorn till hårddisken.

    Frågorna som jag har är:
    1) Krävs det någon special formatering av HDn eller fungerar det med NTFS/FAT32/FAT?

    2) Kan man ha andra filer på HDn också, eller kommer dessa "störa" USB Extreme mjukvaran vid läsning?

    3) Finns det någon begränsning på storlek på HD?

    Vore extremt tacksamt för svar.

    Mvh,
    Affe

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Fat32
    2: ja
    3: tror inte det
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för svaret, men givetvis har jag en följdfråga...

    Innebär 1 och 2 (FAT32 + att man kan ha andra filer) att man kan hålla på och swappa hårddisken fram och tillbaka? Alltså att jag använder den som en vanlig extern USB hårddisk till datorn när jag inte lirar PS TWO, och att jag bara pluggar in den när det är dags att lira?
    Ska man partitionera HDn så att man bara använder en partition till PSen och en för lagring på datorn? Eller fungerar det med en enda partition där filer läggs "huller om buller"?

    Jag vet att det är många frågor, men jag vill veta vad jag ger mig in på om jag ska köpa... Sen finns det säkert andra nyfikna själar där ute som också vill veta!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ha filerna huller om buller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    En sista fråga:
    Om man nu köper en USB HDD på 400 Gb, kan man då

    1) partitionera upp den så att man reserverar en del till PSen och den andra till datorn? Kommer USB Extreme mjukvaran känna av partitionerna och veta vart den ska kolla?? Måste den första partitionen vara PS-anpassad då?

    2) Ha NTFS format på den partitionen som INTE ska användas till PSen?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får prova själv. jag har inte möjlighet just nu :-)

    Men jag ser ingen anledning till att det inte skulle gå, usb extreme bör ta den första partitionen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Frågor om USB Extreme (PAL)
    By Jaggen in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 15:52
  3. PSX spel på USB Extreme?
    By KitsuNe in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-10, 00:38
  4. Problem med Eye-toy
    By Poxen in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 10:12
  5. Större storlek på f partionen?
    By Crukzet in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 17:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •