Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Död xbox ?!

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0

Död xbox ?!

Vaknade en morgon & skulle strema lite musik på boxen som funkar bra i en 3år iaf för att märka att den inte ville som jag !

den bootar upp som den skall fram tills xbox loggan är klar & det står x-ecuter 2 under sen står den bara där oavsett hur länge man lämmnar den !
    någon som kanske vet vad det kan vara ?
    ps den bootar inte från superdisc i heller.
    kommer att köpa ny i vilket fall som hellst men går denna att fixa så får den tjänstgöra i sovrummet jue !
    Tack på förhand...

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Luleå
    Respekt
    21
    Pröva koppla ur DVD´n en ren chansning men värt ett test.

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    har provat koppla ur & kära utan både ide kabel, & dom gula kablarna, även provat att sätta en splitt & låta dom gula kablarna sitta kvar & köra en annan samsund dvd utan trevligt resultat. börjar ledsna .. känns som att det finns lite hopp kvar men VAR,HUR :s

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Luleå
    Respekt
    21
    Hmm den vill inte alls läsa skivor ?
    Det jag hade gjort med en sån xbox är att testa byta hårddisk till en med fungerande dashboard på iaf.

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    mm får prova ta disken från den jag köper ny, vet att även en polare ligger på en orginal med programvara på, sitter nämligen en 80gb i min nu & den gammla ahr jag get bort !

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    Inte en käfft som har något tips ???
    VAD kan det bero på att den inte kommer längre i "Boot sekvensen" ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Brukar vara hårddisken som krashat eller problem med nätdelen, t.ex. en klämd kabel så att hårddisken inte får bra ström. Kolla alla kablar från nätdelen så ingen är skadad, prova en annan hårddisk. Det går bra med en vanlig pc hårddisk + t.ex. superdisc så är du snart igång igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    nej tyvärr provade med annan visserligen en med xp på men byglad rätt & den vägrade att boota superdisc endå
    & jag tycker det är höggst osanolikt att den bara står över en natt & får klämmda kablar
    EDIT: Hdd n knattar som den skall oxo tycker jag !
    & jag får inget fel medd den bara stannar där !
    skulle det kunna vara så att det är dvd n som är kass & att den inte kommer längre pga att den kollar dvd först & funkar inte den så kommer den inte längre ?!
    Kommer inte heller åt att ftp a den när den står såhär !
    HANSI ge mig ett vishetens svar
    ps mätte även strömmen från molexen & dens tämmer .. 12,7,5v
    Last edited by x850xt; 2006-01-21 at 18:14.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Så den stannar bara när det står "xecuter" och du får inget felmeddelande, även när du provade en annan hårddisk?

Tja, jag hade faktiskt provat att byta nätdel, för vi har haft en xbox inne där det hjälpte när kunden hade exakt samma symptom som du beskriver...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    Usch vilket tråkigt svar he he men & andra sidan vad dkulle kunna strula med den när den lämmnar ström som den skall ? har iofs inte kollar någon 3,3v på det ..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har ju faktiskt inte mätt upp om den lämnar ström som den skall, du har mätt spänningen, inte strömmen...

Liknande diskussioner

1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24