Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Xbox flash bios

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0

Xbox flash bios

Hej!

Jag råkade iförrigår radera en bios som stod i Xboxen. Av panik så insåg jag allvaret när det började stå erasing så jag startade om xboxen direkt, men det va försent. nu när jag startar boxen så blinkar den några sek sen stängs av 3 gånger sen startas den. om jag öppnar xboxen från cdrom knappen så kommer jag till den gröna texten " call customers support " errorkoden är 09! xboxen lyser röd och grön

snälla väldigt tacksam vid hjälp

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    då måste vi veta vilket chip det är
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Du swedenmicke, är du fortfarande intresserad av att köpa defekta boxar? Fick aldrig något svar i "Annonser/SPAM-tråden"...

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    det är ett duo x2 chip allt fungerade perfekt innan jag råka radera ett bios.

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Prova byta till andra biosbanken och se om den går igång, i så fall kan du ju flasha den istället om jag inte minns fel

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    hur byter jag biosbank? jag får inte ens upp menyn. notera även att chipet blinkar rött ( kanske ska va så ?)

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Chippet blinkar rött när det är aktivt, så det stämmer fint. Men på själva chippet så finns det en liten switch, om du ändrar på den så byter du till den andra banken, se om det fungerar...

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    följde ditt råd och bytte biosbank men min IDE sladd gick sönder så jag tog en från datorn och la in den på xboxen. nu visar errorkoden 12 jag förstår inte vad den menar med dvd parametrar :S

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Du det gör faktiskt inte jag heller, du får väl vänta på att Hansi kommer och berättar för dig...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sätt i sladden ordentligt då :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    min IDE sladd gick sönder.. nu när jag har bytt ide sladd o sätter på boxen så sätts den på o stängs av 3 gånger sen blinkar den grönt/rött vad ska jag göra? man kan inte använda alla ide sladdar

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Har du bytat bank på chippet?

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0

Unhappy

ja ett tag fick jag fram 09 sen när jag bytte bank blev det 12 på errorkoden nu kommer inte ens evoX fram den sätts på o stängs av 3 gånger innan den blnikar grönt/rött.. kan man inte lämna in xboxen på lagning nånstans eller nån som kan fixa den åt mig för 400

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    efter att ha rört på lite sakr på boxen har jag nu fått igång den men den kommer till den gröna texten o errorkoden 05 hur ska jag låsa hårddisken när jag inte kommer åt den via datorn?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nu har du lyckats få chippet att sluta fungera helt, förmodligen har en kabel lossnat. Lämna in boxen innnan du förstör den helt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    är du säker? jag kommer in på menyn där man kan gå in på XBOX live, settings music o sånt?

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    om jag ska lämna in den på lagning vart ska jag lämna den? jag köpte den ifrån joy tronix men finns det inget annat ställe där jag kan lämna in den på lagning. hur mycket kommer priset ligga på ungefär?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om error 5 försvunnit och du kommer in i menyerna så har du antingen låst hårddisken sedan du skrev något senast eller så fick du igång chippet igen...

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    error kod 5 förvsinner när jag byter till den vanliga hårddisken jag fick från ********* när jag köpte boxen men när jag lägger in hårddisken jag la in själv 80 gb så kommer errorkoden fram igen!

Kan man komma in på psxcare och lämna in den för lagning?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, det går bra att lämna in den.

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    okej lovar gott. Men hur mycket kommer kostnaden stå på? kommer ni att kolla att hela boxen fungerar? t.ex om ide kabeln e trasig kommer ni byta ut den mot en ny eller chipet och sen får jg stå för kostnaden? eller fixar ni bara det jag säger att ni ska? skulle kännas bra om ni kollade så att allt fungerade. hur lång tid kan reparationerna ta? ca?

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    en annan ide är att köpa en ny xbox från elgiganten för 979 och sedan lämna in hos er för chippning av duo x2. hur lång tid tar det för att chippa och montera och hur mycket skulle priset ligga på?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Räkna med att det kostar c:a 500:- att få din befintliga box fixad. Kanske bara 350:-

En IDE kabel tar vi inget extra betalt för :-)

Skall vi chippa en ny box med duox2 så kostar även det 500:-

Men välj hellre SmartXX lt/opx för 795:- så är du bättre rustad nästa gång du får problem med bios eller eeprom :-)

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    om jag kommer in med min " trasiga " xbox kostar det alltså 350 kr för lagning? hur lång tid tar det att reparera den? det kan inte ta 1 dag?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Lämna in den där boxen bara så får vi se hur lång tid det tar och hur illa trasig den är så slipper jag sitta här och leka rita gissa spring...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    om jag skickar in en xbox som jag köpt själv + en 160gigs hårdisk så kommer de kosta 600kr va jag förstog av hemsidans produkter och hur lång tid kommer de ta?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det tar 1-3 dagar för oss att montera chip om det inte är något extra konstigt fel på den

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    hmm Hansi en fråga som igentligen inte hör till ämnet men hur lång tid tar det för era tekniker att montera ett chip+ installation av hårddisk+programvara

Bara nyfiken
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Beror på om det är en slö bakfull tekniker eller någon nyanställd som inte vågar annat än att jobba på ordentligt :-)

Det går att trycka i ett chip på några minuter om man vill, men ingen orkar (eller bör) sitta och chippa i högsta tempo dagarna i ända.

Installation med t.ex. superdisc tar väl en 10-20 minuter beroende på om man kör via original dvdläsare eller en "special" läsare

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    undrade om man lyckades flasha fel nu (som jag var klantig och gjorde)
    byte även bank men den är okcså fel flashad och nu blinkar den grönt och rött bara
    gåre som inte bara att stoppa i en superdisc skiva och fixa om de eller äre lika att lämna in den hos er?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. x2 5035 bios på en homebrew xbox.
    By yabbah in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-09-12, 23:19
  2. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  3. xbox med tsop flashad bios
    By spenne in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 23:25
  4. Official X2 4981 BIOS är nu släppt!