Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Mörk bild med advanced scart?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Mörk bild med advanced scart?

    Så jag tänkte koppla ihop min xbox med surroundljudet. Köpte mig en advanced scart (RGB) med optisk utgång, original för att jag tyckte mig läsa massa negativt om tredje part kablar.

    Iaf när jag kopplar in xboxen med den här sladden i scartingången som den satt i tidigare och som manualen säger är den som hanterar RGB så blir bilden riktigt mörkt och hemskt. Kopplar jag in den i den andra scartingången så blir bilden som den var tidigare.

    Gamla sladden (tror det är denna) är den på bilden och nya sladden är Microsoft xbox advanced SCART cable (den med en stor klump på med endast en optisk utgång i). och bak på den står det att den ska köra RGB. Den gamla ser bra ut i båda scartingångarna, medans den nya bara ser bra ut i den som tv-manualen säger inte är en RGB ingång.

    Vad kan det bero på?


  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Din TV har något knas med inställningarna av RGB eller så har du fått en trasig RGB kabel. Testa på en annan tv, testa en annan kabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Din TV har något knas med inställningarna av RGB eller så har du fått en trasig RGB kabel. Testa på en annan tv, testa en annan kabel.
    Ja vore det inte löjligt ironiskt om det är sladden som är rökt. Köpte först en joytech som jag lämnade tillbaka och köpte istället en original för att jag fick för mig att det skulle vara ett säkert kort.

Liknande diskussioner

  1. Ingen bild med XMP
    By spinsis in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 18:04
  2. Flasha om med EVOX M7 bios och nu får jag ingen bild på TV
    By Undenius in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 21:58
  3. Problem med bild
    By RType in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-21, 17:32
  4. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  5. Svart bild med Neo 2.2
    By Akegata in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-05-02, 00:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •