Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Funderingar kring chippning och flashning

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Funderingar kring chippning och flashning

    Hej!

    Tänkte köpa ett gamecube och lämna in det till psxcare för att få ett viper chip monterat. Sen tänkte jag flasha om chippet med cobra bios:et. Det jag undrar över är om chipet redan är flashat när jag får det med senaste cobra bios:et (1.2) eller om jag måste flasha det själv. Är det bara att bränna ut flash filen på en skiva, stoppa in den i gc:n och sen flasha chippet eller behöver jag en bredbandsadapter eller nån annan utrustning? har sökt och läst en hel del här på forumet men hittade inte som besvarade mina frågor.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du råkar få cobra på chippet så har teknikerna testat chippet och glömt ta bort bioset. Sådant kan ju hända, men det borde inte hända då vi inte får ha sådana biosar på chippen.

    Enklast är det ju om du väljer den nyaste versionen av viperchip som du enkelt flashar om med USB kabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ok, men hur flashar jag då? kopplar jag ihop gc:n med datorn via en usb kabel? vad kostar denna kabel? behöver jag nån annan utrustning för att flasha?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, du kopplar chippet till din dator. Kabel ingår.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ok, justerar ni lasern också om det behövs? har läst att en del har svårt att läsa skivorna. Tack för hjälpen, kommer nog komma in till er inom en snar framtid för chippning.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Försök i första hand hitta "rätt" skivor, annars kan vi alltid justera om det verkligen behövs
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tänkte samtidigt passa på att byta lock på den så jag får plats med vanliga skivor. Sen tänkte jag köra på Verbatim DVD-R. Kan säga att det kommer vara ett helt nytt gamecube. Brukar man behöva justera lasern på de nya konsollerna?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan inte svara på om hur ofta man måste kalibrera, däremot verkar de flesta föredra +R skivor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    kan man på nåt sätt få er att "glömma" bioset kvar på chipet innan ni skickar iväg en moddad kub?

    Jag menar misstag kan ju alla göra...
    Last edited by pemani; 2006-02-06 at 02:31.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, men det är givetvis ingenting jag kan lova här :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nu behöver Hansi inte bli brydd om det står en skåpbil med en stor parabol på, utanför PsxCare om nåra dagar.... =-)
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ja, men det är givetvis ingenting jag kan lova här :-)
    thats my biatch :P

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    gatu-språk?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blixten100
    gatu-språk?
    from dahood

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag förstår.... Har tyvvär inte lärt mig att dekryptera sådan info än....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. PS TWO och Chippning
    By diatriber in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 10:41
  2. Instalera nytt chipp och hd.
    By Robotach in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 13:19
  3. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42
  4. Lite frågor...
    By qlz in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-02, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •