jag undrar bara hur ömtåligt strömuttaget bakom xboxen är, stiften m.m..?
jag undrar bara hur ömtåligt strömuttaget bakom xboxen är, stiften m.m..?
Det var en intressant fråga =)
Vad menar du med strömuttag? A/V utgången? eller anslutningen för nätkabeln?
anslutningen för nätkabeln!
Så länge du inte slår med en kulhammare på kontakten så lär den nog hålla... Men tänk om du har en Foxlink nätdel... Då är det nog värre...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
vad är det för slags nätdel?
En DÅLIG en nätdel... Vad har du för version på lådan? Foxlinkarna finns väl bara på 1.0-1.4 vad jag vet...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
har en 1.4....vad är det exakt som är dåligt med dem?
Lödningarna till själva uttaget på baksidan kan börja glappa vilket resulterar i värmeutveckling.
Boxen kan om man har otur börja brinna (eller åtminstone ryka lite).
Hör man att det sprakar så kan man försöka löda om kontakten på nätdelens moderkort.
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
hur ska man göra för att "lyckas" med det då? var nånstans exakt sitter dem lödningarna? nära uttaget till nätsladden eller?
Själva uttaget är fastlött på powersupplyens moderkort. Du bör se det när du vänder upponer på powersupplyen.
Om du inte ser det kanske du ska be någon om hjälp!![]()
Ver 1.4 <> SmartXX v2
IR-Mod<>XBMC
är det där som det kan börja glappa då? mellan uttagen och kortet
Precis!
Ver 1.4 <> SmartXX v2
IR-Mod<>XBMC
och hur kan man ta reda på vilken nätdel man har utan att behöva öppna boxen?
Inte den blekaste aning! Kanske någon annan har ett tips?
Ver 1.4 <> SmartXX v2
IR-Mod<>XBMC
Du ser om det är feta pinnar som är fastlödda i nätdelen.... då har du en foxlinkare... På dom/den andra så är det kablar, inte stift...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bookmarks