hur ska man koppla för att få hdtv i sin tv med boxen
hur ska man koppla för att få hdtv i sin tv med boxen
t.e
Om din tv inte redan är hdtv så skall du köpa en ny tv
Om din hdtv inte har analoga komponentvideoingångar /yb/pb/rb röd/grön/blå honkontakter så kolla med tv säljaren om det finns en adapter att köpa
om din hdtv har vga ingång så köp en original xbox 360 vga kabel
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jo jag har hdtv och xbox nya med kompononent kablar
t.e
och jag har komponent ingångar plus hdmi ingång
t.e
Då är det ju bara att koppla kabeln du fick med (iaf om du har premium paketet, annars får du köpa en komponentkabel) till tv:n och ändra switchen på kabelns kontakt (den du stoppar i xboxen) till HDTV. Sedan går du in i dashboarden, väljer menybladet längst till höger (system) och ändrar videoinställningarna till en upplösning som är lämplig för din TV.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
tack för det alltså ska jag koppla in den gröna o blå o.s.v i dess ingångar
t.e
finns det rena HDMI kablar för 360 hansi, har inga komponentvideoingångar, el adapter kanske?
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
har hört att det inte finns hdmi i nya xbox stämmer det
t.e
egentligen hdtv= high defenition tv men vad är hdmi egentligen och vad gör det för nytta
t.e
HDMI=high defenition multimedia interface
Se till att det står PLC logga på saker som skall vara HDTV för då är dom HDPC kopmatibla med varandra, HDPC=scriptspråk "kryptering" många tror det är en kopieringskydd men det är det inte.
360 är inte HDPC kompatible produkter som inte är HDPC kopatibla med varandra kan inte heller kommunicera med varandra, med andra ord svart på rutan.
Nästa HD-DVD skivor använder HDPC kryptering har du ingen HDPC kompatible TV men däremot DVD så får du ingen bild alls
Last edited by pege63; 2006-01-20 at 19:19.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Nepp, inga HDMI eller DVI-kablage till 360'in...
Jag fick kapitulera och läsa i instruktionsboken om switchen på kontakten för HDTV
alltså det är bara att ändra upplösning i menyn på xboxen till vad man vill då efter rätt kablar är inkopplade då , är 720 bäst o köra i eller?
t.e
Beror på vad din tv har för upplösning.
min tv är sony 32 tum tror den klarar 1368 +8-900 nånting
t.e
1366x768 dvs ska du köra i 720p = 1280x720
tack
t.e
jag kör dator på tv nu men det står fel synk vad gör man åt det
t.e
Ställ ner frekvensen på ditt grafikkort, tv:n klarar nog bara 50 eller 60Hz
Start->inställningar->kontrollpanelen->bildskärm, inställningar->avancerat, bildskärm->uppdateringsfrekvens
tank u very mucss
t.e
"mucss"?
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Bookmarks