Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Kan ej välja hur jag vill flasha

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Kan ej välja hur jag vill flasha

    FLASHBIOS 3.03 kommer upp och valmöjligheter att installera via nätverk, genom hårdisken eller vidare genom cd skiva.
    Problemet är att det inte går att "scrolla" varken upp eller ned för att välja vilket alt. jag vill flasha genom. Jag vill använda cd skivan men kan varken med trådlös handkontroll, trådburen handkontroll eller dvd fjärr gå uppåt eller nedåt i menyn.

    Fick tips om att byta switch läge på själva chippet för att sedan ladda hem eurasia_pro_generic_flash_disc_1_3 och köra den i detta läge men då händer ju ingenting.

    Vad göra??

    Tacksam för svar

    Trevlig helg

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör enbart med original handkontroll och den composite videokabel som följde med xboxen. Koppla bort alla pirat handkontroller, fjärrkontroll osv.

    Det kom även en ny eurasia disc häromdagen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Jag börjar bli trött på att sitta och byta inport nu bara för att komma ner några rader. Har dock lyckats komma ner till load from cd så nu är det bara att få igång skivan kvar.

    Ska dock nämnas att jag varvat med pirat/original kontroll så att det måste vara original vete tusan.
    Har också enbart använt composite videokabel som följde med xboxen.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Det gick efter mycket möda att få igång skivan.
    Med ALLA handkontrollerna inkopplade och blippande här och där.

    Men när jag startade om boxen och EvoX kom upp "föll" den tillbaka i "normalläge"=original.

    Körde då Eurasia 1.3 discen med egen valt bios och trodde som det såg ut att nytt bios var upplagt och allt var frid och fröjd, men ack samma problem där. Tillbaka till originaldashen.

    Vad göra??

    Tack på förhand!!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova installera något annat än originaldashen :-) Läs guiderna så klarnar det nog. Dashen ligger inte i bios, men med det bios du flashat kan du nu boota från en bränd skiva och därmed installera valfri dashboard med hjälp av t.ex. superdisc, slayer osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Kom på det nu när det är för sent. Trodde som sagt var att flashningen gick snett och testade att köra en Autoinstaller, pillade lite och råkade börja en 256kb bios flash. Stängde av boxen och vips så var det kört. Jag vet att det bara går att fixa detta genom en proggare och förstår nu i efterhand vad jag gjort och gjort fel.
    Eftersom jag har 1.6 så kan jag inte använda den "andra" delen av chippet för nytt bios eller?

    Klantigt värre av mig. Får krypa till korset på måndag och fixa mitt misstag.

    Ha de

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är bara flashbios som strular på nyaste boxarna (1.6B), och den fungerade ju för dig. Så det är nog bara att switcha om till cromwellbanken (som fungerar på alla boxar) och köra med eurasia generic flash disc metoden istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar Hansi.
    Grejen är den att när jag ska köra eurasia generic flash discen eller vilken disc what so ever så är det bara svart i rutan i det läget. Cdn bootar inte. Kalla mig trög men jag fattar inte.
    Vad gör jag fel?

    Det jag har gjort är följande:

    Laddat ner eurasia generic flash disc 1.3
    Packat upp denna.
    Bränt en flashdisk med all världens fabrikat på dvd i låg hastiget med dvd decryptor.
    Gjort en bios skiva med egen vald bios, i detta fall evox för 1.6.

    Switchat om till läge "2" på chippet

    Startat boxen med eject för att kunna lägga i skivan.
    Startat om när den väl legat i skidan.
    Bara svart svart svart.
    Går det inte på något vis att bara få igång saker och ting på läge "1" igen??

    Tack för ordet

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och du kör fortfarande original videokabeln och inte någon RGB eller annat som kan strula till det för cromwellbioset?

    Du skall få bild från cromwell oavsett om du har någon skiva i eller inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Jag vill chippa mitt Xbox, behöver hjälp.
    By Tarak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-12, 22:34
  2. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 01:51
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. blir galen!!...HUR kan jag spela..........
    By Da[N]y in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 00:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •