Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: DuoX 2 Med Slayers

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    19

DuoX 2 Med Slayers

Tja! Jag undrar om de e meningen att om man trycker på den lilla knappen på xboxen så aktiveras chippet. Men om man trycker på den stora som öppnar DVD disken så startas xboxen utan chippet aktiverat. E de meningen att DuoX 2 fungerar så? Och om man går in på Avlaunch Dashboard på Slayers så blir lampan röd på xboxen. Men allting fungerar som de ska. Bara att lampan blir röd. Och om man går in på XBMC så blir lampan på xboxen orange. SKa det vara så??

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Ex på vad det kan vara:

Start med eject startar boxen i OCHIPPAT läge (stänger av chippet) med duo-x2.

Om du jordat d0 så stänger du av chippet när du trycker på eject.

Och eftersom du jordat d0 har du även stängt av original BIOS.

Då bootar boxen om i ren förtvivlan, och chippet vaknar till liv så att den kan boota igen.

Löd inte d0 till jord utan till chippet om du vill att allt skall fungera som det skall.

Löd d0 till jord och BT till...tja, vad bör det vara, 3.3v gissar jag, men kolla först vad lödpunkten på moderkortet ger för värden, om du alltid vill ha chippet igång även om du bootar med eject
    .
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Duox2 brukar väl styras med hur länge man trycker på powerknappen, inte beroende på om man startar med power eller eject...är du säker på att du har ett duox2?

Färgen på lampan går att ställa in på flera ställen, t.ex. i bios och i vissa dashboards, så den kan bete sig hur som helst...så länge boxen fungerar så är det helt normalt. Det är bara om boxen INTE fungerar som man kan använda sig av lampans färger för att få ledtrådar till felet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Det stämmer fint som du har det. Om du startar xboxen med powerknappen så ska chippet aktiveras, om du startar med eject-knappen så startar du orginal. Och när det kommer till färgen på ejectknappen så kan den ställas in i både avalaunch och xbmc, dock inte evox.

pege63 --> Fattar inte vad du svarar på riktigt?

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    19
    OK tack alla! jag är säker på att jag har DuoX 2. Det är ett DuoX 2 AMD (De blåa)

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    19
    Jag har inte själv chippat den. Jag lämnade in den så chippade de den som jobbade i butiken.

Liknande diskussioner

1. Slayers EvoX 2.6 på DuoX 2?
    By XeoN_ in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 20:50
  2. Spela NDS spel med ditt gammla GBA Flashkort
    By FarmerMan in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 08:27
  3. launchELF med nätverksstöd!
    By TPsys master in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 23:45
  4. Problem med ExecFTP (hur göra backup på sparade spel?)
    By Bornhall in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 17:03
  5. Hur försikig ska man vara med en ps2 med missiah installerad??
    By Sonik in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 01:08

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner