Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Spiderchip GX läs detta

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Spiderchip GX läs detta

    Spiderchip GX läs detta

    Beställde (korkad som man är) ett GX chip till en kompis (v1.5), monterade in det enl beskrivning.
    Ja vad händer det gamla vanliga som 99% andra får 3 omstarter och rött grönt blinkade, tog lös skiten satte tillbaks den vete f.......n hur många ggr testade med plastbrickor utan metallbrickan alla möjliga varianter samma visa rött grönt hela tiden, alla utom en lysdiod lyser. Gav upp efter åtskilliga timmar och började läsa i alla möjliga forum om den förbannade spindelskiten. Dag 2 fortsatt läsning i olika forum mera testande skam den som ger sig aha vi tar och löder dit fanskapet istället då borde det funka , samma visa igen rött grönt blinkade efter lödningen.

    Min kompis läste installations manualen flera ggr och upptäcker detta

    Description of the SpiderWire PCB:

    Installation without SpiderWire PCB:
    If you don?t want to use SpiderWire with it?s wire, you have the possibility to solder the
    wires directly on the SpiderGX. Solder the other side of the Xbox motherboard at D0 as
    indicated on the figure illustrated below. It?s also possible to solder the Xbox
    motherboard D0 to the directly to the ground (also called ground link).

    Sagt och gjort bort med spiderwire PCB:n och lödde dit en kabel till D0 på moderkortet och direkt till D0 på spindel kortet nu jä?..ar måste det funka icke samma visa igen ett evigt förbannade rött och grönt blinkande

    Då gav jag upp och åkte hem, kompisen sa att jag tror jag slänger ut skiten genom fönstret gör det sa jag och for hem, han ringer någon timme senare till mig och sa att fan nu funkar det den startar upp med spider menyn jag frågade vad gjorde du jo han stoppade dit spiderwire PCB:n men 180 grader fel så började det fungera och även original bioset funkar bra det går att slå av och på det utan problem. Det lustiga är att ingen lysdiod på spiderwire PCB:n lyser utan bara en diod på stora kortet. Jag flashade in X2 4981.06 i chippet på bank1 installerade Superdisc 3.0 och med MS Dash som startup och allting fungerar perfekt spel filmer o.s.v. Har haft igång den ett dygn i sträck inga problem ännu i alla fall.

    Men en sak är säker Spiderchip är rena rama skiten kommer aldrig någonsin att sätta in ett sådant någon fler gång. Och jag tänkte ta kort på montaget så att man ser hur det ser ut, men glömde bort det och har skruvat ihop den och jag orkar bara inte öppna den igen. Jag skiter fullständigt om det är helt fel men spindelskiten fungerar änn så länge i alla fall

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Jippi Din Kompis är ett Geni

    Har gjort samma sak lödde dit allting samma fel RÖD/GRÖN
    Provade att sätta PCB 180 grader fel som din polare gjort
    OCH VIPS SÅ FUNKA DET

    Tacka din kompis
    MvH Kenta

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hur klarade du o montera den 180grader fel? den e ju spårade för o sitta på ett sätt....så de går ju inte o få ner den om man snurrar den 180 grader...?:S

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hm Det va inga problem

    Det var inga problem jag bara vände D0 chipet 180gr så att benet pekade
    In emot Huvudkortet istället för mot Moderkortets D0 punkt.
    Sen tryckte jag ner det inge motstånd alls.

    Men jag har lödit varenda punkt först.
    Men det kanske räcker med att löda D0 punkterna på undersidan av Xbox-Mk
    och huvudkortet på SpiderGX

    Mvh KA Lycka Till

Liknande diskussioner

  1. Kanske man inte behöver chippa..? Läs detta
    By Reaper in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 17:48
  2. LÄs Detta
    By puppy_145 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2004-12-09, 19:44
  3. Inget funkar, snälla läs detta!
    By Razumataz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 13:39
  4. Ni med laserproblem, läs detta!
    By fogmod in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-27, 23:11
  5. multix m.m, läs detta!
    By Sargan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-07-06, 13:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •