Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: problem med duoX-2 efter ja satt in chipet.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    problem med duoX-2 efter ja satt in chipet.

    Hej..

    När jag nu startar igång boxen för första gånen så händer följande:
    Kommer in där de står att jag ska sätta in en skiva. har bränt ut följande:
    eurasia_pro_generic_flash_disc_1_3.iso på cd-rw skiva.
    När jag trycker på A så händer inget..man här hur skivan snurrar väldigt långsamt och "laddar" typ 1 gång var 5 sek ett tag, men inget mer händer.

    Chippet blinkar rött och eject knappen lyser grönt hela tiden.

    Vad ska jag göra? Har testat att bränna om skivan flera gånger. Har valt disc at once osv..
    Tips någon. snälla.

    Tack
    //stefan

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    dvd-r
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Tyvärr har jag redan testat det, men samma resultat.. eller skillnaden är då att man hör hur CDläsaren drar igång lite mer.. Men sen stannar den och det händer absolut inget. Nån som har ideer? Det bör väl inte vara nåt problem med chipet? Eftersom jag kommer in i "menyn" och det blinkar rött..

    Läste nånstans att det ska lysa orange men min ejectknappt lyser grönt?

    Kan även lägga till att jag har den på "bank 0" även testat bank 1, men då händer inget. kommer inte in i standardbiosen då, så antar jag ska ha den på bank 0
    Last edited by Stuve; 2006-01-26 at 08:46.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ingen som har nån aning? Är de nån annan skiva ja ska använda? va har ni andra gjort efter det att ni chipat? va har ni använt er av ?? blir smått galen på de här.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Prova annat fabrikat på DVD skivan. Har 2st superdisk skivor och vissa XBox:ar läser den ena men inte den andra och viseversa.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vilken meny får du upp?

    Flashbios eller cromwell?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Kommer in i cromwell menyn, där väljer jag CDrom och sätter i skivan och trycker A. de är då de inte händer nåt mer.. Hmm, tror inte de kommer fungera med annan märke på skivan då ja testat emd cd-rw och dvd-r

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jamen, då ska du ju bränna bioset på en skiva och döpa bioset till bios.bin .
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    i cromwell behövs eurasia_pro_generic_flash_disc_1_3.iso för att flasha
    i flasbios behövs bara en skiva med bios.bin och gärna en dummy.bin på ca 50mb

    om jag har förstått det rätt efter alla hj*vla guider jag läst. *smått snurrig*

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jag hade samma problem som du, det löste sig med en philips dvd-r. Prova ta den gammla eurasia-discen (1.2) och bränn den på en märkesdvd-r, tex. tdk, philips, fuji. Se om den går igång...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    hmm.. som ja skrev i första inlägget är de just eurasia_pro_generic_flash_disc_1_3.iso som jag försöker köra och de är ju just de som inte går.. som jag förstått det så är de FÖRST den skivan jag ska köra och SEN sköa jag köra skivan med biosen på??

    så de är precis de ja gör TPsys master och de är de som inte funkar =/
    suck va less ja blir på de här..

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Rejjo: Jasså..Hmm, oki! ja om du känner igen problemet och fick till de ås är de klart värt att testa! ska göra de när ja kommer hem då! tack

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Behöver nog inte skriva de, men kan ju medela att de ändå inte funkar.. fa va less ja blir, ger snart upp.. KOmmer in i cromwell Bios, och när den be mig sätta in skivan så händer inget...suck. Testat både eurasia_pro_generic_flash_disc_1_3.iso och eurasia_pro_generic_flash_disc_1_2.iso med samma resultat, testat på CDRW DVD-r..
    samma sak.. vad mer kan jag göra??

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Gräm dig över att du inte tröck i ett smartxx lt/opx chip...säger jag som vanligt :-)

    Då hade du varit på banan nu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    mm jävla skitgrejor som säljs isåfall, då tycker ja inte sånt borde få säljas kan ja kontra med isåfall =)
    för de verkar ju vara så i detta fall då.....

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Duox2 fungerar hur bra som helst när man väl fått in bios i dom, men vägen dit kan vara rätt krokig. Med de lite dyrare chippen (SmartXX lt/opx osv) är det bara att surfa in på chippets "webserver" och tanka in bioset...och råkar man tanka in fel bios så gör man bara om det tills det blir rätt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    mm, har de i min, de var min polare som ville ha en budget variant denna gång, och de är ja som får slita allt mitt hår för de, men men..Nu har ja verkligen försökt allt och vet inte riktigt vad nästa steg blir.. kanske får löda in ett annat chip då i det..suck

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Satsa på ett Aladdin XT+ om du vill ha ett billigt chip. Jag köper dem för 100 kr/st och då är de redan flashade med m8plus_16. Om man då har en tidigare version av xbox så är det bara att flasha om via evox.

    OBS! Det är ingen taiwan-kopia, det är det riktiga aladdin chippet...

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    SmartXX LT OPX, helt klart värt pengarna...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    mm, får se va jag gör, testade med en DVDrw nu oxå, men de är samma sak.. börjar fan tro de är nåt med läsaren..

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    DuoX 2 är ett bra chip! Fixa bios som man normalt gör och sen installera Slayers 2.6 och sen kan du säga om det är bra eller dåligt.

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    hade ett exakt likadant problem med en polares xbox som jag chippade. Den svalde absolut INGA brända medier, endast original skiver...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Xeon: Jo men de är ju precis de ja försöker med, och har som sagt försökt allt nu, men den tar inge skivor alls..så vet inte riktigt hur man ska försöka "normal" då...

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Skriver pa XBoxen sa det saknas svenska tecken.

    Vad har du for filer pa din Generic skiva nar du har brannt den? Du har val inte bara en ISO fil?
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Skaffa Verbatium CD-RW (finns hos elgiganten) och bränn dummy file på 100MB och det bioset du behöver på den skivan med Nero. Testa sen om det går.

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    bytte läsare så funkade det direkt! =)

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Va bra! Sa ju att det inte va fel på chippet.

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    68
    Respekt
    19
    Aldrig fel på DUO grejer, varken PS2 eller xbox...
    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal
    --------------------
    PS2 V7 (Feta "bättre" varianten)
    DUO2 *Lödd Av Mig * (bra budgetchip, tror det är en Taiwan kopia ,)
    Nätverks adapter

    Reality Is A Hallucination Due To Lack Of Alcohol

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Va inte helt säker! Va åtminstone 99% (Inte 100). Men dels har du rätt! DuoX är riktigt bra chipp.

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    68
    Respekt
    19
    Har aldrig varit med om ett felaktigt Duo chip...



    ps, jag har aldrig varit ut för att NÅGOT chip varit defekt, men det här väl inte hit...
    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal
    --------------------
    PS2 V7 (Feta "bättre" varianten)
    DUO2 *Lödd Av Mig * (bra budgetchip, tror det är en Taiwan kopia ,)
    Nätverks adapter

    Reality Is A Hallucination Due To Lack Of Alcohol

Liknande diskussioner

  1. problem med inställning av tid
    By bikerunner in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 23:08
  2. Problem med PS2(Two) DMS4Pro installerat!
    By amlin in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 17:51
  3. Skumt problem med spel. (TW 2004)
    By Ocke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-23, 14:05
  4. Problem med bild
    By AngusSG in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 13:08
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •