Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med DMS4 Lite chippet?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    21

    Problem med DMS4 Lite chippet?

    Jag hörde att folk har haft problem med DMS4 Lite. Tex att den fick PS2an att "blackscreen" och stängas av automatiskt, så de slutade löda in DMS4 Lite, och rekomenderade istället Matrix Infinity.

    Är det här ett vanligt problem, även när det är instalerat av profs?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Löder man riktigt så ska det inte vara något problem.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Matrix Infinity är mer förlåtande än gamla dms4 lite chippen, så det är lättare att få infinity att fungera även om man slarvar lite med lödningar och kabeldragning. DMS4 lite "SE" bör vara likvärdiga med infinity i fråga om hur "förlåtande" dom är, men vi har ju inte sålt dom så länge att jag kan säga säkert. När våra tekniker monterar så spelar det ju inte någon roll, dom vet ju hur man gör efter att ha monterat tusentals av både dms4 och infinity...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kan man köra Import spel på DMS4 LITE ´´Har ett PsTwo´´ undrade bara tänkte köpa ett importerat spel snart... Om det inte funkar med mitt chip hur mycket kan det kosta att fixa då det hackar ibland på vanliga brända och så men Original import borde väl funka eller?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Funkar fint
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Dött chip eller något annat? (PSTwo + DMS4 Lite)
    By drbrain in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 22:20
  2. DMS4 Lite EZI Problem
    By Micke69 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-24, 00:39
  3. Problem med FTP
    By Monks in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 11:36
  4. PS Two Med DMS4 LITE
    By HAP in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-01-08, 20:14
  5. Lite problem med X.B.I.T.
    By themiffo in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 19:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •