Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med xbox v 1.4

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0

Problem med xbox v 1.4

Tjo!
    Jag skrev för lääänge sedan om ett problem med en xbox som inte startar alls inte ett ljud eller något.

Efter att ha haft boxen liggnade ca 3-4 månader i ett skåp i ca 5-10 graders temperatur så bestämde jag mig här om dagen att testa igen, döm om min förvåning när boxen startade upp.

Jag kunde spela i ca 15min sedan började skärmen att flimmra och boxen hängde sig till slut. Efter hängningen så var den lika död som tidigare så det blev att stoppa in den i skåpet ett par timmar och sedan testa igen och då funkade den i typ 5 min.
    Ibland om jag försöker starta upp boxen direkt efter en hängning så startar den om 2-3 gånger och blinkar röd/grönt.

Boxen är och har aldrig varit chippad men får jag igång den så...

Någon som har en aning om vad detta fel kan bero i...?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fixa ett kvitto på en xbox som är mindre än 2 år och ring microsoft för garantireparation...

Annars får du ta upp den och leka lite med kylspray/hårfön för att hitta glappet och förmodligen värma om lite lödningar nånstans.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    hehe både jag och den tidigare har öppnat den så jag tror att det blir dyrare och bökigare än att fixa en ny, men däremot är det intressant att se om man kan komma fram till felet.

Tack för tipset (och för att du svarar), du har inte varit med om någon box som uppfört sig på detta sätt innan?
    nar jag hade den öppen och startade den utan hd och dvd vaggan i men hd/dvd var fortfarande inkopplade så kunde jag spela längre. Låter som om det skulle kunna vara värmeproblem men jag vet inte redigt vad som är så känsligt. GPU?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan ju vara minneschippen. Eller nätdelen. Eller... osv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Ok
    får kolla vidare, i värsta fall får den återgå till skrubben.
    tack för hjälpen iaf

Liknande diskussioner

1. Problem med Hårddisk(Kontrollern?) på en 1.4
    By Yuz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-08-02, 13:34
  2. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  3. Alladin Advance 4064 problem med Xbox V1.6
    By Jannen in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 15:30
  4. vet inte vad jag skall göra...