Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Reservdelar

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Reservdelar

Hej!
    Jag har en liten fråga angående reservdelar till mitt ps2.

Det är såhär att min interna fläkt i ps2an har brännt, vilket medför att jag inte kan spela för att maskinen bli överhettad och stänger av sig.
    har ni en internfläkt man kan köpa och montera själv?
    Skulle vara väldigt tacksam för svar!

Mvh
    Jonas

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jadå, det går att ordna reservdelar. Vi tar 200:- + frakt som standardpris för de flesta smådelar. Billigare om man köper flera delar, det är mest administrationen att leta/mekka loss/skicka vi tar betalt för.

Men är du säker på att fläkten gått? Brukar oftast vara säkringen. Tror aldrig vi sett en fläkt som varit sönder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Inte så att den egentligen brände... snarare det att jag inte fick med någon fläkt till den ps2an när jag köpte en ny chippad modell... så tog den fläkten från mitt äldre ps2 för att kunna använda det.
    Förövrigt köpte jag det hos er och kontaktade er angående att det inte satt nån fläkt i. Ni skulle kolla upp hur det hänt men hörde inte av er :S
    Så det fick helt enkelt vara som det var. Orkade inte krångla, men nu tänkte jag sälja den gamla ps2an och då behöver jag en fläkt.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Dom har billiga handfläktar på Rusta...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Maila oss med kundnummer osv (eller namn + adress om du inte hittar det) samt modellnummer på ps2 så skall jag se vad jag kan göra :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    vad kostar en säkring då? säljer ni det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Säkringar finns ju på närmaste mack :-)

Skall vi pilla fram en säkring åt dig (från något slaktkort) kostar den 200:-

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    så det är såna man kan köpa på macken för bara några kronor?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej, men dom lär ju fungera, säkring som säkring. Bara att hitta nånstans den får plats och sedan löda den med kablar parallellt med den trasiga säkringen.

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    jag e inte så värst duktig på att lödda, men man måste lödda in den? annars går de inte? hur vet jag att det e rätt säkring jag byter ut?

Liknande diskussioner

1. Reservdelar till Nätagg för Xbox
    By krulletjr in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 16:57
  2. PS2 Reservdelar
    By yos in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 20:18
  3. Schema & reservdelar???
    By Christofer in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 00:07
  4. Schema & reservdelar???
    By Christofer in forum Playstation 2 - Övrigt