Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Xenium chippet blinkar rött och startar inte

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Question Xenium chippet blinkar rött och startar inte

    Ja jag har ett Xenium S.P.ICE kort och Xbox v1.4 och som det står i rubriken Xenium chippet blinkar rött och startar inte det är det enda som händer... Den funkade igår och allt va bra men imorse så blinkar den bara en gång snabbt och startar inte efteråt det har varit såhär 2 gånger innan men har startat efter nån dag eller 2 ... så nu undrar jag om det finns nått jag kan göra för det är ju inte kul att vara utan den en längre tid har sök på nätet men finner inget alls ... om man kollar på http://forum.psxcare.com/support/att...tachmentid=640 som jag fann idag om man kollar på den complete install så är det ju "pinar" borta det har jag inte på min är det nått jag ska göra kanske ? Och den rivet install har jag heller inte dolat nått med...


    Tacksam för ett svar =)

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ingen som vet nått ? Har gått 3 dagar nu... Herregud någon borde säga nått tycker jag iaf...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova att skriva så man orkar läsa texten :-)

    Du vet, med lite mellanrum och så.

    Vem har monterat chippet?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag har monterat chippet själv... vet inte vad jag ska ta mig till jag blir galen

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du har glapp. Ta fram elektronik-rengörings spray'en och skrubba Lpc'n och pogopinsen. Dock j*vligt ovanligt att SPICE grejerna glappar.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Lpc'n och pogopinsen ? vore snällt om du kunde förklara exakt vad det är

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    LPC=de relativt stora hålen i den gröna plattan.
    Pogopins=de fjädrande stiften som trycks ner i LPC'n
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har för mig att det någonstans i textgröten i första inlägget gick att tyda sig till att det är en pinheader installation.

    Kolla alla lödningar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jaha, det måste jag ha missat, det var ju inte så renskrivet direkt....

    Ja, då blir det ju som hansi säger; kolla lödningarna, alternativt leta efter dåliga spår...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hur ska jag göra det nu då ? Inte så jätte skillad på sånt här precis men jag försöker ju iaf :P vill ju gärna ha igång den

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Har du en multimeter? Isåfall så kan du kolla efter kallödningar med den, annars får du testa löda om alla lödningar....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Fasiken det har jag inte men får väl låna en i skolan till veckan då då...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Se till att få en digital, och inte ett sånt där analogt monster.... Ta gärna några lödstationer medans du ändå är i farten....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    det gör jag

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    bra, bra...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Det gick inte så bra det, att låna asså. Kunde inte ta nått heller och ge tillbaka för dom var inlåsta i nått jäkla rum ... Men om jag inte kan få igång den för en ska kolla på den snart så kan man typ skicka in den till er Hansi ? Så du/ni kan kolla på den och kanske fixa den

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Självklart
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Bra tack ... Men fraktkostnad fram och tillbaka och så vad tror du det kommer gå på ungefär ?

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fixa xbox kostar från 350:- (lite handpåläggning/halvtimmes jobb/inga dyra delar att byta) till 1.200:- (vi plockar fram en ny xbox och sedan pusslar vi ihop en ny xbox med de delar som vi kan använda från din gamla box + delar från den nya boxen + flytt av ditt chip om det är möjligt annars montering av duox2 chip)


    Frakt hit med företagspaket kanske 170:-
    Frakt tillbaka med postpaket+postförskottsavgift = 210:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Låter perry, tack Hansi . Den gick igång igår natt igen och funka inte i morse så det borde ju inte vara nått stort fel på den... Så jag ska bara se om han andra kan göra nått annars så skickar jag in min . Han va bortrest nu typ så det kanske kmr ta ett tag men jag får väl hålla ut hehehe
    Last edited by AzzE87; 2006-02-11 at 18:32.

  22. #22
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    verkar som om det är dags att löda fast minnes-kretsarna igen....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. dms ezi -- Skadad diagnostikplatta -- sabbad ps2a
    By wedgehog in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 18:35
  3. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  4. Blinkar grönt och rött Men när jag
    By Jompapompa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 19:02
  5. Varför bootar inte boxen?
    By abaqus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 12:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •