Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Swap Magic för SCPH-75003 ss ?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22

Swap Magic för SCPH-75003 ss ?

Min kompis har en slim PS2 av modell SCPH-75003 ss. Han nämnde något om att den modellen tydligen inte har portar till vissa saker some man behöver för att använda Swap Magic, stämmer det?

I så fall, finns det något annat alternativ förutom att löda in ett chip?
    Han bor nämligen i England, och känner inte till någon som kan löda in det åt honom för närvarande.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan använda swap magic, men du behöver "magic keys 2" kittet. Vi fick in sådana förra veckan. Dom är anpassade för de ps two modeller som vanliga magic keys inte passar helt i.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Tack, det låter bra. En fråga bara. Behöver man öppna PS2:an och installera saker för att det ska fungera?
    Eller har ni en länk till var det finns en beskrivning av hur Swap Magic + "magic keys 2" kittet fungerar?

Och hur mycket skulle det kosta att skicka en sådan Swap Magic till England ifrån er?
    Last edited by Hikusaak; 2006-01-11 at 02:44.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Till England? Maila mig så skall du få kontaktinformation till någon i england som kan sälja rätt prylar till dig så slipper du betala svensk moms osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Ok, tack. Men eftersom jag inte kan din email så skickade jag ett mail till denna adress istället: psxcare@netcare.se

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har svarat på mailet. Butiken jag tänkte på har slutat sälja de produkterna. Tänkte inte på att engelsmännen blivit rätt "fega" efter diverse otur med rättegångar där.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Jag fick mailet. Tack för svar endå.
    Däremot fann vi en sida från England där de fortfarande säljer chip, swap discs och instalerar produkterna. Om du vill ha den som referens så kan jag maila dig länken till sidan.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Lugnt

Liknande diskussioner

1. Swap Magic Problem
    By big_one in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 22:06
  2. Swap Magic
    By Skaliss in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 18:57
  3. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  4. hur är multi-x supporten för amerikanska playstation version scph 7501
    By nybörjaren in forum Playstation produktsupport - Multi-X