Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Trogen Kund!

Registrerade
    Feb 2006
    Från
    Onsala
    Respekt
    0

Trogen Kund!

Hej!
    Jag köpte min DVD-spelare hos er för nått år sedan, Det är en Samsung DVD-811 den dyra modellen. Nu undrar jag om det finns firmware som gör att min DVD kan läsa dagens dvd-skivor. Tack för en bra produkt den har fungerat otroligt bra! Men har på senaste tiden blivit kännsligare för dvd-skivor. Tack På Förhand /Janne

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Otroligt att den fungerat så länge, på den tiden hade samsung enorma problem med kvaliteten på dvdläsarna. Var väl ungefär hälften som inte ens kunde spela en hel film utan att börja hacka efter lagerbytet när vi testade dom direkt ur kartong.

Vad menar du med "dagens dvd-skivor", är det originalfilmer du har problem med?

Jag hittade ingen firmware på nätet vid en snabb googling, men du kan ju prova själv med lite olika sökningar

http://www.google.se/search?hl=sv&q=...download&meta=

Hittar du något så kan vi säkert bränna in det åt dig. Om jag minns rätt har samsungen firmware i ett sånt där chip man raderar i UV ljus och sedan kan flasha om i en programmerare. Med lite tur kan jag hitta min gamla UV raderare, har inte använt den sedan....vi sålde samsung dvd... :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Villken nostalgi-tripp...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2006
    Från
    Onsala
    Respekt
    0

Trogen Kund!

Hej!
    Tack för det snabba svaret!
    Vet om att Samsung hade otroliga problem med just 611 och 811 om jag inte mins fel. Men jag lämnade tillbaka min DVD-spelare så att ni fick byta "moderkort" s.k. garanti-jobb.

Den har hittills kunnat läsa både CD-R/W samt DVD-R och DVD+R men nu börjar det bli svårare, med den nyare DVD-skiv modellerna som kommer. T.ex. har jag valt att köpa DVD-R skivor som man direkt kan skriva ut motiv på. Blev till och med tvungen att uppgradera min DVD-spelare på datorn, den är endast ett par månader gammal!!!

Jag har själv tidigare sökt på firmvare via Samsung men fann då bara manualen till min DVD... på franska!

Tråkigt att Samsung tappar gräppet om sina egna teknikkrävande kunder... känner inte direkt att man vill köpa nya dyra produkter av märket Samsung längre!

Tack för svaret! Se inte ut som att vi kommer längre här, va!?

Återigen, tack för ett snabbt svar samt bra service!

/Janne

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Spelar nog ingen roll om det varit pioneer, sony, jvc osv när det är en så gammal spelare. Dom skall klara original dvd filmer enligt standard, därutöver släpper tillverkarna inga uppdateringar. Speciellt inte flera år efter att modellen utgått.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner