Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: PS2 frågor

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0

PS2 frågor

Hej!

Jag vet inte om jag har kommit till rätt ställe, men jag har några frågor ang PS2. Låt mig först bara säga att jag har den första versionen av PS2 (den större).

1, Jag är en familjefar till 2 småbarn i åldern 1-3 år som börjar få fingeravtryck och repor på en del spel, så nu undrar jag hur man kan kopiera och bränna PS2-spel? Vad behöver man för programvara? Finns det någon sida på nätet som förklarar hur man gör?

2, Vad behöver man för chip för att PS2 ska kunna läsa brända spel? Vad kostar ett sådant chip?

Tacksam för all information!
    MVH Fredde

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Hej. för att kunna köra brända ps2 spel fungerar alla chip som finns på denna sida bra,
    en funktion du bör se till finns på chippet är autoboot, detta gör att du slipper välja om du ska köra dvd film, ps2 spel,ps1 spel, nästan alla nyare chip har denna funtion. (dms3,4/lite/pro, matrixinfinity m.m.)
    det går även att installera en hårddisk i maskinen eftersom du har en gammal(fet).
    om du vill göra det den enkla vägen så behöver du köpa hdloader, finns här på psxcare tror jag, du behöver även en nätverksadapter för att fysiskt kunna koppla in din hårddisk till maskinen.
    det bästa med hdloader att du inte behöver något chip,Fast lägg då märket till att du endast kan läsa in orginalskivor till din hårddisk.

om du funderar på att chippa bör du ta hjälp av någon kunnig eller om du själv är duktig på att löda ska det gå bra, men tänk på att löda in ett chip i en ps2a är mycket svårare än xbox chippning, (anslutningar ska lödas på vior,komponentben osv)

hoppas det hjälpte nått.

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    Tack för ditt svar, är det någon skillnad på de olika chippen, eller funkar alla med autoboot? Vad är skillnaden på ett chip som kostar 500:- och te.x 2500:- för att ta ett exempel.
    /Fredde

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    skillnaden mellan billiga o dyra brukar va att dom dyra har ett inbyggt minne där du kan lägga in program som mediaspelare, ftpserver,emulatorer m.m.
    även att dom har dev funtioner så du kan starta program som du har lagt på minneskortet m.m.

Ang priserna du skrev tror jag det är svårt att få tag på ett chip för 2500:-
    Du har antagligen sett här på sidan där priset inkluderar en maskin + installation av chippet.

Dom vettiga brukar ligga runt 400-600kr

Alla chip på denna sida värkar ha autoboot funtion.

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    Jo, jag kanske drog i lite , men vet du vilket program man kan kopiera och bränna PS2 spel? Eller finns det någon guide på nätet som beskriver hur man gör?
    /fredde

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    nero går bra, är det en dvd skiva kopierar du den som en dvdfilm.
    är det en cd kopierar du den som en data cd.
    Iso filer går också bra att bränna i nero.

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    20
    Kan också tilläggas att med HDLoader/Advance så kan du koppla hdd till datorn istället och ladda upp spelen via pc:n och sen koppla in den i ps2:an, bra om det är många spel och/eller backupper, då är chippet onödigt, men det finns spel som inte fungerar på HDLoader/Advance.

Liknande diskussioner

1. Lite frågor om Swap Magic 3 + Slide Tool för PS2.
    By Ozgur in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 17:03
  2. Frågor om mediaplayer1.50 och hdl_aio_2.0 till Ps2.
    By Stephenson in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 20:14
  3. Lite frågor kring PS2 och chippen...
    By ckin- in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 21:00
  4. ps2 import frågor....
    By MeridiaN in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-12-11, 22:47
  5. PS2 Frågor om Multi-X chip.
    By Cloud in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2000-12-17, 19:46

Bookmarks

Behörigheter