Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: val av SmartXX

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Respekt
    20

val av SmartXX

SmartXX LT OPX 2M XBOX chip
    SmartXX v3.0 4M XBOX chip
    SmartXX Lödfri Spider Adapter för xbox version 1.6

Vilket av dom fungerar bäst och har bäst egenskaper och funktioner?
    för vilket av dom man än väljer funkar det väl att köra backup av bios och återställa?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Båda fungerar lika bra, det är samma funktioner på dom. SmartXX v3 har lite mer minne, vilket endast behövs om du skall lägga in massor av olika biosar och leka med eller vill ha extra plats för "ed on a chip" vilket är en ftp-server man kan starta istället för ett BIOS så kommer man åt filerna på hårddisken via FTP utan att behöva ha någon fungerande dashboard installerad.

Ed on a chip fungerar dock utmärkt även på lt/opx, bara att den tar så mycket plats. På SmartXX v3.0 har man minne så det räcker och blir över ändå.

Sedan har jag faktiskt inte läst på om alla nya "onödiga" finesser på v3, dom har ju inkluderat en massa olika kontakter för lcd, ir osv...men det kan du läsa mer om på www.smartxx.com

Spider adaptern kan du använda till valfritt SmartXX chip om du hellre ägnar flera kvällar åt att bli frustrerad över glappande pogopins osv än låter någon lödkunnig sätta dit chippet ordentligt på någon halvtimme...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Spider adaptern kan du använda till valfritt SmartXX chip om du hellre ägnar flera kvällar åt att bli frustrerad över glappande pogopins osv än låter någon lödkunnig sätta dit chippet ordentligt på någon halvtimme...
    Sanningens ord...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Respekt
    20
    Tackar så mycket, då är det lika bra att man fixar en LT eftersom jag inte tror jag kommer labba med en massa olika bios och dumma mig, eftersom man har tryckt lite för mycket redan så ska jag itne trycka så mycket mer när jag fixat boxen hehe

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Det var alltså du som skulle fixa EEpromen... Inga roliga grejer det där, har varit med om det själv...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Respekt
    20
    Var lagomt kul fick xbox skickade iväg det på chippning efter en dag, fick tillbaka det efter någon vecka pga pengabrist sen samma dag som man får tillbaka det är man inne i Avalaunch och trycker på Restore EEprom och sen nu har det legat sen i slutet av Augusti tror jag
    Men nu har jag tänkt att ta tag i saken att troligtis köpa ett SmartXX och be chipparen att fixa in det i ett 1.6a och sen in i mitt och så gör jag en "restore" och sen förhoppningsvis så ska det fungera bra sen hehe

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Lycka till med projektet.

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Bollnäs, Sweden
    Respekt
    20
    hehe vart att skicka iväg det på lagning och då åkte man på att byta IC krets också vart ännu dyrare än beräknat

Liknande diskussioner

1. SmartXX 'boot' menyn borta..
    By vazze in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 15:45
  2. Ingen bild med SmartXX V2 och 1.6
    By Seb in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 10:47
  3. SmartXX - att man alltid ska klanta sig :S / Tips!
    By mixim in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-11-06, 16:39
  4. SmartXX svensk OS uppdatering.
    By Nijo in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-09-24, 19:13
  5. SmartXX (Köpte igår) (ej lödning)
    By SmartXX in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 00:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner