Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Trasig laser-9002? -tillägg

Registrerade
    Jul 2001
    Respekt
    0

Post Trasig laser-9002? -tillägg

jag vill tillägga några saker till min förra post:

När jag startar maskinen så kommer det oftast inget alls, det är bara en svart skärm. Det låter ett pip, som vanligt när lasern försöker läsa, och sen låter det som om den läser nåt, men det kommer inte ens upp någon skärm alls! Detta händer även utan nån skiva i! Om jag provar så funkar det oftast efter ett antal gånger. Jag har lyckats spela två gånger nu ett tag utan problem. Men sedan när jag ska spara så låser det sig! Detta har hänt i två olika spel, man trycker på save och väljer memory card, men då låser det sig! jag har alltså inte lyckats spara i ett spel sen det började krångla. Kan det ha nån betydelse att PS:et har stått i ett väldigt varmt rum? Jag har inte på något sätt missköt det, jag är alltid väldigt noggrann när jag rör basenheten. kan tilläggas att jag har en lillebror och vi spelar väldigt mycket båda två. Men är det inte konstigt att problemen kom över en natt? Vad jag vet har inget speciellt hänt. Och om det är lasern borde väl inte memorycarden krångla? tack

--Alex

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Tidaholm, Sverige
    Respekt
    24

hm.. det låter inte så bra hehe men prova att köpa en ny laser eller om du har nån kompis som kan montera ur en ur sitt psx och prova den vägen.. annars lär du nog få lämna in det...
    ------------------
    //J.E

[This message has been edited by jonnye (edited 23 October 2001).]
    ----------
    //JonnyE

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det krävs en felsökning av din maskin, jag kan inte säga vad det är för fel bara genom att läsa om den.

Det kan vara fel på nätdelen, fel på lasern, fel på minneskretsar osv...

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Laser problem?.
    By rayman4 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-04-07, 20:45
  2. "tickande" laser....
    By innuendo in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 00:15
  3. Trasig laser??
    By [vedder] in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 14:20
  4. Trasig laser-9002?
    By alex.alcazar in forum Playstation produktsupport - övrigt