hur fan får man det till att funka då... gärna liten beskrivning vad jag behöver göra.. fattar nada
hur fan får man det till att funka då... gärna liten beskrivning vad jag behöver göra.. fattar nada
Mycket smidig guide...
http://www.teamxlink.co.uk/?go=quickstart
nu är jag på g... nu frågar xbox efter kai engine ip adress.. var hittar jag det
nu får jag upp nått i xlink kai.. det sår tjänsten är inte kontaktbar vill du återuppretta anslutningen med xbmc???? fattar inte riktigt hur det här funkar. please help
Kai engine ip adress ska vara din dators ip i nätverket.
det var den enda inställningen jag behövde göra i xbmc för att det skulle fungera.
sen måste du förstås köra kai engine på datorn![]()
Enklast är ju också att använda UI på datorn, så slipper man kör UI i XBMC...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Jo att köra ui på datorn är nog att föredra om man har den möjligheten. och då har man ju den trevliga chatten också.
men om man som jag inte har box och dator på samma ställe och inte orkar springa 15 meter varje gång man ska in i ett spel är det ganska trevligt att kunna köra från boxen.
ähhh, jag har xboxen på mitt rum (nedervåningen), och datorn som jag kör kai på den står i labb/löd/verkstad/datarum på övervåningen. Visst, det kan vara lite jobbigt att springa emellan, men när man gått in på en fet server så stannar man ju där ett bra tag....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Tänkte testa Xlink för första gången idag, har skrivit in användar id, lösen, ip, mm. ser mig till höger på Xlink Kai Evolution, ser en massa andra till vänster i programmet på datorn, ska jag vara med där eller? Ska man köra en korsad kabel? Som jag har nu så är jag inkopplad på en Switch/router med datorn, xboxen inkopplad på samma switch/router med raka kablar, funkar det?![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
det går alldeles utmärkt att koppla så.Ska man köra en korsad kabel? Som jag har nu så är jag inkopplad på en Switch/router med datorn, xboxen inkopplad på samma switch/router med raka kablar, funkar det?
öppna port 30000 lr nåt sånt i routern och vidarebefodra den till datorns ip. skriv in port 30000 i kai config tool (kanske inte behövs, men jag var tvungen att göra det)
sen borde det funka.
Precis den inställningen kör jag...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Hallå behöver ett tipps här nu tack.
Jag har gjort alla inställningar överallt, jag har kontakt, ser alla spel, kan gå in på arenor, öppnat portar i routern 3000, kan göra en privat arena, men kan INTE JOIN, spela, alla ser mig men kan inte heller joina mina arenor, var ligger felet???![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Bookmarks