Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: plåtramen

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20

    plåtramen

    tjha...

    jag och min bror har nyss fått hem några dioder som vi beställt...5mm
    vi hade tänkt att sätta 8 st som lyser upp ur jewelen, men min bror kollade på massa bilder på internet och såg en bild på en xbox som hade ventil light ljus
    och detta ville ju han så klart ha istället, så min fråga är om något gjort detta och har en lite guide eller några bilder.

    om ingen har det undrar jag om man kan klippa bort plåten som xboxen är omringad av, (plåten som är på sidorna om xboxen)
    jag vet att man kan ta bort plåten som sitter i locket. //Jocke

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man KAN ta bort plåten, men då kan xboxen orsaka störningar i tv/radiomottagare osv...du har väl läst texten i manualen om störningar :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    jajaja den har jag nog läst
    så man kan alltså ta bort plåtramen runt xboxens sidor.
    jag har för mig att jag läst att det är någon jord.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    "Plåten" (RF-skyddet) är jordat, så att alla RF-vågor och liknande skall jordas ut och inte fortsätta flyga omkring i rummet, och ändra kanal på din tv....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    nu vet inte jag eksakt hur mycket utrymme det finns mellan plåten o höljet. men jag skulle rekomendera ett gäng ytmonterade lysdioders, det finns väldigt små o starka. everlight går och köpa på elfa o dom är skapligt starka, men du lär behöva några fler än hålmonterade.
    plats lär dom få ivf.

    här kan du kolla på min ps2a med nio everlight dioders runt cdläsaren, måtten på dessa är,0603 (dvs 1.7mm x 0,6mm x 1mm)

    http://web.comhem.se/~u73705004/totalcasemakeover.zip
    Last edited by TPsys master; 2006-02-07 at 22:23.

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Har du skrivit led-programmet själv?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    jag o en jobbarkompis, jag själv är hjävligt färsk på C, men det var absolut inget avancerat,

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    "jobbar ensam nattskift"?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    jo gör det nu för tiden, vadårå?

    här finns guide och hexfil m.m.
    http://www.ps2-scene.org/forums/atta...3&d=1110993724

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Tyckte bara det lät lustigt att du gjort det med en jobbarkompis, när du precis sagt att du jobbar ensamt nattskift... Men skitsamma, jag är ingen privatdetektiv...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    haha. nä jag började faktiskt med natt för en vecka sedan.

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    ok din PS2 var ju otroligt fräck måste jag säga.
    men åter till mitt problem, ni tycker alltså att man ska ha kvar plåtramen.

    men om man bara tar en plåtsax och klipper bara lite

    jag har ju tagit bort plåten som sitter i locket (skalet på xboxen) och jag har inte märkt något om störningar//Jocke

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Så länge du inte tar bort hälften av all plåt som finns lådan, så ska det nog vara lugnt. Fast man kan ju få hjärncancer......
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    borra hål precis så diodrarna kan stickas igenom, vore konstigt om det alstrade några störningar

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du har ju lufthål i plåtramen ändå, så det är lugnt. Du kan nog köra utan nån plåt överhuvudtaget.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Nej på nyare xboxar finns det inget lutfhål längre :/

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    INTE? Det är det på min 1.6 crystal... Muppiga microsoft, original-fläkten kyler tillräckilgt dåligt ändå...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi tycker nog inget speciellt om huruvida du skall rycka bort plåten eller ej, vi informerar bara om att den finns där av en anledning, och om du tar bort den kan det få konsekvenser.

    Det är upp till dig hur du vill göra i slutändan. Och nej, xboxen kommer inte byta kanal på tv:n... däremot kan du kanske få problem att ta in vissa radiostationer eller få störningar på någon analog tv-kanal.

    Exakt vad som händer vet jag inte, för jag har inte känt mig manad att göra några vetenskapliga tester...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    ---> Nej men crystal var ju ny för år sedan, de NYA xboxarna, alltså de som bara är någon månad gammal (vet inte hur långt bak de sträcker sig) har inga ventilationer på sidorna...

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    M$ kanske kände sig generösa och ville skicka med lite extra material som bonus....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •