Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: v14

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0

v14

går det att chippa ett pstwo v14 med matrix infinity? isf behöver man nån laser fix till det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du måste ha ett "färskt" infinity, det får inte vara flera månader gammalt. Nya ps two behöver inte laserfix
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    ok, men om jag skulle typ beställa från t.ex psxcare/*********** ikväll.. skulle de då vara ett färskt infinity?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    ok.. tack

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    nu till en annan fråga... har just lött in chippet och de verkar funka som det ska... kan man flasha det med en dvd skiva? eller måste det vara en cd-r skiva?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    cd-rw är att föredra framför vanlig cd-r. dvd-r funkar också bra.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    ok, dvd-r och dvd-rw funkade inte för mig :/ kan du rekomendera några bra märken på cd-r?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Platinum dvd skivor funkar ypperligt. Verbatim grejer brukar vara bra. Också TraxData...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    ok, tack

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Luleå
    Respekt
    21
    Har alltid flashat PsTwo med en vanlig "lågbuget" CD-R skiva utan problem.
    Kan vara problem med installationen om den inte vill läsa skivan.
    har du testat så att det funkar med en orginal skiva?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Oj, hehe, trodde detta handlade om xbox. så går det när man inte kollar trådarna riktigt.... När jag har flashat ps2'or så har det funkat med cd-r skivor som jag köpt på ÖB...

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    orginal skivor funkar och matrix loggan kommer upp vid starten och när playstation2 loggan kommer upp så står det infinity v1.68 under. så de kan inte vara något fel på chippningen?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Jo, bara för att EN kabel sitter utan kontakt så betyder det inte att chippet inte bootar. Men det kan innebära att ps2'an inte vill göra vissa aktiviteter (tex. läsa in cd-r skivor)...............

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    hmm.. kan vara någon kabel då :/

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    japp.

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    har också läst att det kan vara svårare att flasha en v14, så är det någon som vet nåt om de?

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    men den läser orginal spelen och psx spelen, utan problem :/

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Vad innebär "färskt" Infinity ska den vara "flashad" med senaste programvaran för att funka.
    Det Matrix som kom förra året klarade ju alla versioner av PS2 ända upp till V13.

Har ett som suttit i en V10 med bränd laser och senaste programvaran innan den brände, kommer inte den att funka i en V13 ????

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    firmware 1.68 och 1.75 har stöd för v14. så har du nån av dessa på chipet så funkar det fint. kolla deras sidan i rullmenyn under software annars
    http://www.infinitymod.com/cgi-bin/matrix/site.pl

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner