Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: 2.0?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

2.0?

yoh!

jag är lite ny på psp fronten (ja! jag är en DS-anhängare) och efter att ha sett en polare lira lite och sedan försökte sig på att see en UMD film(transformers the movie) så fungerade det ej.
    så om jag förstått allt rätt efter att ha kollat in några inlägg, så måste man upgradera till 2.0 för att kunna spela och see det senaste spelen och UMD-filmerna.

skulle ogilla ifall man behöver krångla med ännu en konsol, jag vill bara ha en som fungerar utan några problem och har inga tankar på att ladda hem massa hacker-strul

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Är väl bara Socom och gta som du måste ha minst 2.0 till. Visst finns det en del andra spel som också kräver minst 2.0, men dessa går ju att lura med pspset eller liknande utils... Vad gäller UMD-filmer så ska det väl inte finnas något krav på minimum-firmwaree....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    det finns dock en nackdel med uppgraderingen har jag hört, fast jag är nöjd bara jag kan spela spel och se umd

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Uppgradera du till 2.0 så kan du spela alla spel som kräver minst 2.0. Men även om du säger nu att du inte kommer att köra något homebrew, så rekommenderar jag att du inte uppgraderar någe högre än 2.0, utifall du skulle ändra dig sen nån gång i tiden... För om du väl uppdaterat ovanför 2.0 så är spärrarna satta, och då är det bara GTA-exploiten som gäller, och den är inte särskilt tillfredställande....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    föresten om jag köper en begagnad, hur vet jag vilken version jag får utan att behöva öppna paketet?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Antingen så frågar man säljaren, eller så kan man kolla på baksidan av kartongen:

Om bokstaven är "G" så är det en med 2.01. Så alla bokstäver under G är nergraderingsbara. Men eftersom psp'n är begagnad så kan ju förra ägaren ha updaterat firmwaren, så det bästa är att fråga...
    Attached Images Attached Images
    Last edited by Blixten100; 2006-02-10 at 17:43.

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    stort tack!

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Det var väl inget, översatte bara lite....

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Antingen så frågar man säljaren, eller så kan man kolla på baksidan av kartongen:

Om bokstaven är "G" så är det en med 2.01. Så alla bokstäver under G är nergraderingsbara. Men eftersom psp'n är begagnad så kan ju förra ägaren ha updaterat firmwaren, så det bästa är att fråga...

:/ svårt när det handlar om ett begagnat köp. Den tidigare ägaren kan ju ha updaterat den själv. Enda sättet är att fråga säljaren.
    Last edited by Lynx; 2006-02-12 at 04:28.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    det är i obruten, ska köpa den av en polare som fick en vid ett mobil köp, han köpte den 20jan.

Liknande diskussioner

1. 1.52 till 2.0
    By henkejama in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 21:28
  2. ISO-loader till 2.0
    By vonadel in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 01:38
  3. byta ljud o subbar i dvd-x 2.0, går det????
    By teamsatan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-08-22, 00:00
  4. Vilken FW har du och kommer du uppgradera till US 2.0 den 12e?
    By ktd in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 17:58
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 18:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner