Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: DVD luckan öppnas varje gång ja startar xboxet..!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21

DVD luckan öppnas varje gång ja startar xboxet..!

heey...
    nu e de så att mitt xbox e lite konstigt...varje gång ja startar den så öppnas dvd luckan..! så kommer den svarta skärmenfram med massa grön text...och koden så står de 12 och nummer 12 ärkernel - DVD parametrar (PIO/DMA)...

va ska ja gör så att den funkar igen..!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är den chippad/öppnad? Om inte, ring microsoft supporten och få den fixad på eventuell garanti.

Annars, öppna och kolla att alla kablar sitter som dom ska. Om den är chippad så kolla alla lödningar, speciellt om chippet har "BT" eller "EJ" (button/eject) lödanslutningar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    ja har öppnat och kollat alla kablar och allt sitter som de ska...men de kommer asså till och från... och så e de så att ja vet inte hur lödningarna ska vara..hehe.. och ja måste hålla in On knappen när chippet ska vara aktiverat..!

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Jo alladin chippen ska vara så... Det ligger i nån lödning som har dålig kontakt... Det är bara att leta.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    ok ok ...tack tack..! ska försöka hitta problemet.! ja återkommer om de inte fixar sig..!

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    ha så kul med felsökningen....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är det ett aladdin så går det en kabel från en punkt märkt "BT" på chippet till någon liten pyttekomponent på moderkortet. Troligen är den kabeln dåligt lödd eller komponenten skadad. Med reservation för att det var ett år sedan vi slutade sälja/montera aladdin.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    vad skulle det kosta mig och skicka in boxet och få de fixat..! eller ska man byta chip eller vadå...börjar bli deperat hehe

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Frakt hit c:a 170:-
    Fixa felet...tja, 350:- till 700:- om det går att fixa med lite vanlig felsökning.
    Max 1.200, då får du ett nytt moderkort + duox2 chip. Och eventuellt nytt chassi och ny nätdel om du har en äldre xbox.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    ajjj då..! då e de nästan lika bra och köpa ett xbox 360..! kanske kan sälja delarna istället hehe.:! men men..som sagt ja återommmer om de ordnar sig..!

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 21:59
  2. DVD luckan död?
    By minimi in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-04-25, 18:53
  3. måste HD advanced skivan in VARJE gång ?
    By corre in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 11:59
  4. Xbox startar på xecuter bios men tar inte original DVD
    By mattil in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-02-20, 17:58
  5. Läsfel på dvd på samma ställe varje gång
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 11:40

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner